تفکیک زباله راهی برای کاهش زباله‌گردی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح تفکیک زباله از مبدا و تفکیک در مقصد در راستای رفع پدیده زباله گردی در استان اجرایی می شود.

طالبی  با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در خراسان جنوبی گفت: متأسفانه چند آسیب اجتماعی دامن گیر این استان بوده که ساماندهی و حل این مشکلات بر عهده کارگروه اجتماعی فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده است.

او زباله گردی را یکی از آسیب‌های اجتماعی جدی در استان دانست و افزود: در راستای حذف این پدیده طرح تفکیک زباله از مبدا تهیه شده و رأی شورای اسلامی شهر را اخذ کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این طرح در برخی از مجتمع‌های مسکونی به صورت آزمایشی اجرایی می‌شود، اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح مناقصه‌ای بین شرکت‌های خدمت رسان برگزار می‌شود.

او  با بیان اینکه در این طرح تفکیک زباله در داخل خانه انجام می‌شود، افزود: شرکت برنده در مناقصه، با استفاده از ظرفیت و ساماندهی زباله گردها، به درب خانه مراجعه کرده و زباله‌های تفکیک شده را تحویل می‌گیرند.

طالبی با بیان اینکه این طرح در آینده‌ای نزدیک نهایی می‌شود، گفت: بانک اطلاعاتی زباله گرد‌ها تکمیل شده و در اجرای طرح، از این افراد استفاده می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: طرح تفکیک زباله در مقصد هم تهیه شده که اگر تفکیک زباله‌ها در مبدا انجام نشد، در مقصد جداسازی شوند.

او با اشاره به وجود پدید تکدی گری در استان بیان کرد: مکانی با عنوان گرمخانه در مجتمع فوریت‌های شهرداری تعریف شده که متکدیان را جمع آوری به این مرکز هدایت می‌کنند.

طالبی با بیان اینکه در این مرکز متکدیان پایش شده و علت این پدیده ریشه‌یابی می‌شود، گفت: همچنین از این افراد برای عدم بازگشت به پدیده تکدی گری تعهد گرفته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.