رفع دغدغه هزینه‌های گزاف درمان بیماران صعب العلاج

بیش از ۲۳۰۰ نفر در مازندران از خدمات صندوق بیماران صعب العلاج بهره‌مند شدند.

دکتر محمدرضا میرزایی مدیر کل بیمه سلامت مازندران با اشاره به تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص، نادر و صعب العلاج در کشور از آبان امسال، گفت: بیش از ۲۳۰۰ بیمار استان تاکنون در این صندوق ثبت نام و از خدمات آن برخوردار شدند.

او افزود: این بیماران با بارگذاری مدارک و اسناد مورد نیاز در سامانه "شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به آدرس wwww.bimehsalamatiranian.ir و تایید بیماری و نوع خدمات درمانی که دریافت می‌کنند از خدمات این صندوق بهره‌مند شدند.

میرزایی گفت: در این مدت ۵ هزار میلیارد ریال برای هزینه درمان این بیماران به این صندوق تخصیص داده شد تا دغدغه هزینه‌های گزاف درمان از دوش آن‌ها و خانواده هایشان برداشته شد.

او افزود:در حال حاضر ۲۶ هزار بیمار خاص، نادر و صعب‌العلاج تحت پوشش این صندوق قرار دارند و حدود ۱۰۷ نوع بیماری نادر شناسایی شده وجود دارد که دولت  بنا دارد چتر خدمات‌دهی به این نوع بیماران را با اضافه کردن لیست این بیماری‌ها در شمول خدمات صندوق بیماران خاص گسترده‌تر کند.

میرزایی گفت: بر این اساس بیماران مبتلا به این بیماری‌ها می‌توانند از تعهدات سازمان‌های بیمه گر در پوشش خدمات درمانی، دارو و کالا‌های سلامت محور مرتبط با بیماری و خدمات بازتوانی، توانبخشی و مراقبت‌های دوره‌ای که به تایید مراجع ذیصلاح رسیده باشد، استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار