شهادت بیش از ۲۲۰ شهروند فلسطینی در سال ۲۰۲۲ به دست رژیم اشغالگر

دولت خودگردان از تعداد شهروندان فلسطینی که در سال جاری به دست رژیم اشغالگر به شهادت رسیده یا زخمی شده‌اند پرده برداشت.

«محمد اشتیه» نخست‌وزیر دولت خودگردان فلسطین در آغاز جلسه هفتگی کابینه که در رام الله برگزار شد، تأکید کرد: «سال ۲۰۲۲ پر از درد بود که طی آن بیش از ۲۲۰ فلسطینی توسط نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیدند، بیش از ۹ هزار نفر زخمی شدند، ۶ هزار و ۵۰۰ نفر بازداشت شدند، ۸۳۲ ساختمان تخریب و ۱۳ هزار اصله درخت زیتون ریشه کن شد.»

به گزارش آژانس خبری و اطلاعات فلسطین، این مقام فلسطینی گفت در سال گذشته میلادی به خاطر کاهش کمک‌های بین‌المللی، فلسطین دچار کسری بودجه و بحران مالی شده و تأکید کرد با «اقدامات اشغالگرانه که کنترل بر منابع ملی فلسطین رامحدود می‌کند» مقابله خواهد کرد.

پیش از این نیز، انجمن اسرای فلسطینی در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرده بود که که از ابتدای سال جاری میلادی، حدود ۶ هزار فلسطینی از جمله ۷۳۹ خردسال و ۱۴۱ زن توسط نیرو‌های اشغالگر بازداشت شده‌اند. بر اساس این بیانیه، افزایش تعداد مجروحان بازداشتی در زندان‌های رژیم صهیونیستی منجر به تعداد بالای بیماری‌های شدید شده است که نیاز به پیگیری‌های پزشکی جدی دارند.

سیاست رژیم صهیونیستی اجازه بازداشت فلسطینی‌ها را برای بازه‌های زمانی تجدیدپذیر (معمولاً بین ۳ تا ۶ ماه) می‌دهد. حبس فلسطینی‌ها بر اساس دلایلی صورت می‌گیرد که حتی به وکیل آن‌ها هم گفته نمی‌شود. مقامات صهیونیست بیش از نیم قرن است که از این رویه مبهم استفاده می‌کنند تا افراد را بدون اتهام یا محاکمه برای مدت نامحدودی زندانی کنند. عفو بین‌الملل سیاست بازداشت اداری رژیم اشغالگر را «رویه بی‌رحمانه و ناعادلانه‌ای» خوانده که «به حفظ نظام آپارتاید اسرائیل علیه فلسطینی‌ها کمک می‌کند».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار