ضرورت رانندگی ایمن در جاده های استان همدان

رییس پلیس راه استان همدان گفت: با توجه به بروز کولاک زمینی در سطح جاده‌های همدان، رانندگان باید موارد ایمنی را در تردد در محور‌های ارتباطی رعایت کنند.

سرهنگ علی فکری با بیان اینکه جاده‌های استان باز است، افزود: در شرایط بروز کولاک و بارش برف استفاده از زنجیر چرخ و احتیاط در رانندگی در جاده های استان ضروری است.

او با اعلام اینکه خوشبختانه مشکل خاصی در گردنه‌های اسدآباد و همه‌کسی وجود ندارد، تصریح کرد: همزمان با آغاز بارش‌ها از شب گذشته، نیرو‌های پلیس راه، راهداری و هلال احمر در جاده‌ها مستقر و در حال خدمت‌رسانی و بازگشایی راه‌ها هستند.

فکری با بیان اینکه تلاش شبانه روزی نیرو‌های دستگاه‌های مربوطه به این علت است که راهی بسته نشود، افزود: خوشبختانه از شب گذشته تاکنون سانحه رانندگی خاصی در جاده‌های استان اتفاق نیفتاده و تنها چند مورد نقص فنی داشتیم که رفع شده است.

سرهنگ علی فکری گفت: لازم است افرادی که مهارت کافی برای رانندگی در جاده و به خصوص شرایط برفی و بارانی را ندارند از نشستن پشت فرمان پرهیز کنند، توصیه بعدی همراه داشتن زنجیرچرخ و استفاده از آن در محور‌های برفگیر است.

او با تاکید بر اینکه رانندگان حتما باید از سالم بودن سیستم گرمایش خودرو و برف پاک کن مطمئن شوند، افزود: برف پاک کن خودرو اساسی‌ترین نقش را در حفظ دید راننده نسبت به جاده دارد، متاسفانه برخی از رانندگان، همواره سعی در استفاده حداقلی از برف پاک کن دارند و تا زمانی که دید جلو به صورت صد درصدی از دست نرفته باشد، برف پاک کن خودرو را روشن نمی‌کنند که این اقدامی نادرست و خطرناک است.  

رییس پلیس راه استان همدان تصریح کرد: استفاده از سیستم تهویه خودرو برای جلوگیری از بخار شیشه‌ها و یا استفاده از اسپری ضد بخار شیشه نیز بسیار  اهمیت دارد.

فکری با بیان اینکه لازم است رانندگان به توصیه‌ها و هشدار‌های ماموران پلیس توجه کنند، گفت: زمانی که انسداد یک مسیر به علت برف و کولاک اعلام می‌شود، لازم است رانندگان حتما به این هشدار‌ها توجه کنند و از مسیر‌ها و دسترسی‌های فرعی برای تردد از همان محدوده یا دسترسی به محور مسدود شده استفاده نکنند. متاسفانه بسیاری از موارد در راه ماندگی ناشی از عدم توجه به انسداد مسیر است.

این مسئول از رانندگان خواست که در هنگام بارش برف و وقوع کولاک حتما چراغ خودروی خود را روشن کنند، همچنین در هنگام بارش برف و باران  با سرعت مطمئنه رانندگی کنند  و فاصله طولی مناسب را با خودروی مقابل حفظ کنند.

اطمینان از پر بودن باک بنزین خودروی و همراه داشتن لباس گرم و خوراک برای طول مسیر از دیگر تأکیدات رییس پلیس راه استان همدان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار