همدان خرداد ماه میزبان کنگره استانی شهدای آزاده

دبیر ستاد استانی شهدای آزاده غریب در اسارت همدان از برگزاری کنگره استانی شهدای آزاده همدان ۲۴ خردادماه امسال خبر داد.

سیدجعفر دعوتی با تاکید بر لزوم شناسایی شهدا غریب اسارت، گفت: آزادگان زندان مخوف و طاقت فرسای رژیم بعث را تحمل کردند و امروز وظیفه داریم که قدردان عظمت کار آنان باشیم و خانواده‌های شهدای آزاده را تکریم کنیم، شهدایی که مظلومانه و غریب جان شیرین خود را فدای آرمانشان کرده و لقب شهید غریب را برای خود ثبت کردند.

او گفت: استان همدان ۱۱۲ شهید غریب دارد که تاکنون ۵۲ شهید آزاده احراز هویت شدند.

دعوتی گفت: بقیه شهدا به دلیل اینکه از آنها تن‌ها نام، نام پدر و نام پدربزرگ ثبت شده و نام خانوادگی شماره ملی و یا شهر محل زندگی آنها هم در دسترس نیست تعیین هویت نشدند.

دبیر ستاد استانی شهدای آزاده غریب در اسارت همدان گفت: شهدای آزاده از سه طریق صلیب سرخ، کمیته جست و جوی مفقودین و یا آزادگان، همرزمان و هم اسارتی‌ها شناسایی می‌شوند.

او گفت: ۵۲ شهید استان مربوط به چند شهرستان است و در همین زمینه سال گذشته چند کنگره شهرستانی برگزار شد و کنگره استانی شهدای آزاده همدان با هدف شناسایی و معرفی شهیدانی که درسال‌های دفاع مقدس، غریبانه در زندان‌ها و اردوگاه‌ها به شهادت رسیده‌اند در تاریخ ۲۴ خردادماه امسال برگزار می‌شود.

شهید جلیل شادمانی، محمد نجفی، محمدعلی زنگنه، جعفر روشنایی، اسماعیل جعفری، اروجعلی شکری، احمد روستایی، نادر اسکندری، ترک حصاری و حسن نوروزی تعدادی از شهدای غریب در اسارت همدان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.