عملیات هلی برن نظامیان آمریکا در حومه الحسکه

منابع محلی در سوریه تایید کردند آمریکایی در یک عملیات هلی برن دو تن را به بهانه پیوستن به داعش بازداشت کردند.

منابع محلی در سوریه گزارش دادند  نظامیان اشغالگر آمریکایی در حومه شهر الحسکه در شمال سوریه اقدام به عملیات هلی برن و بازداشت ۲ نفر کردند.

 منابع نزدیک به گروه مسلح کُرد موسوم به «نیرو‌های سوریه دموکراتیک» (قسد) که از حمایت آمریکا برخوردار است، به پایگاه خبری العربی الجدید گفتند: ائتلاف بین‌المللی تحت سرکردگی آمریکا موسوم به ائتلاف ضد داعش بامداد امروز سه شنبه با انجام عملیات هلی برن بر فراز یک خانه در منطقه مجاور مدرسه البیرونی در شهر الشدادی در جنوب استان الحسکه یک نفر را به اتهام پیوستن به داعش دستگیر کردند.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، تاکید کردند که این عملیات با پرواز بالگرد و پهپاد در اطراف شهر همراه بود و پس از پایان عملیات صدای انفجار مهیبی در منطقه شنیده شد. به گفته این منابع در این عملیات هیچ درگیری مشاهده نشد و هویت فرد مورد هدف نیز مشخص نشد.

در همین حال، برخی دیگر از منابع خبری با اعلام خبر عملیات هلی برن نیرو‌های آمریکایی در منطقه مجاور مدرسه البیرونی گفتند که در این عملیات دو نفر بازداشت شده است.

نظامیان آمریکایی تاکنون بار‌ها به منظور جابجایی سرکرد‌های گروه تروریستی داعش و اجرای نقش‌های خرابکارانه خود در سوریه و عراق، عملیاتی را اجرا کرده‌اند.

نیرو‌های آمریکایی طی سال‌های اخیر چندین بار عملیات مشابهی را با هدف سرپوش گذاشتن بر انتقال عناصر داعش در الحسکه و دیرالزور به پایگاه‌های غیرقانونی خود در عراق انجام داده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار