ایتالیای مملو از بدهی، افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا را محکوم کرد

پس از افزایش نیم درصدی نرخ بهره بانک مرکزی اروپا، وزرای دولت ایتالیا این تصمیم را «دیوانه‌کننده» خواندند و آن را محکوم کردند.

وزرای ایتالیا روز جمعه علناً به بانک مرکزی اروپا برای افزایش مجدد نرخ بهره انتقاد کردند و این تصمیم را «گیج‌کننده» و «دیوانه‌کننده» خواندند.

به گزارش آرتی، اظهارات ۳ وزیر ارشد دولت ایتالیا که اخیراً منصوب شده اند، پس از آن بیان می‌شود که بانک مرکزی اروپا نرخ بهره خود را در روز پنجشنبه نیم درصد افزایش داد. بیم آن می‌رود که این اقدام با هدف مهار تورم، فشار مالی را بر یکی از بدهکارترین کشور‌های منطقه یورو وارد کند.

مدت کوتاهی پس از اعلام این خبر، «گیدو کروستو» وزیر دفاع ایتالیا در توییتر نوشت که افزایش نرخ بهره «معنی ندارد» و به طعنه از «کریستین لاگارد» رئیس بانک مرکزی اروپا برای «هدیه کریسمس» تشکر کرد.

وزیر دفاع ایتالیا نموداری را منتشر کرد که نشان دهنده افزایش فاصله بین هزینه‌های استقراض آلمان و ایتالیا در کنار نظرات خود بود.

راشاتودی پیش‌تر گزارش داده بود کارکنان بانک مرکزی اروپا پس از آن‌که درخواست آن‌ها برای افزایش دستمزد محقق نشد به شدت نگران و عصبانی شده‌اند. همزمان بسیاری از بانک‌های مرکزی در اروپا در حال مقابله با تورم افسار گسیخته هستند.

در انگلیس نیز دولت این کشور در حالی که برای غلبه بر موج گسترده اعتصاب‌ها دست به دامن ارتش شده،‏‌‏ با رکورد قیمت برق نیز مواجه شده است.

بحران اقتصادی در اروپا در حالی است که نشریه بلومبرگ از افزایش هزینه‌های زندگی، تورم و رکود شدید در بخش املاک و مستغلات در سوئد و وقوع بحران اقتصادی در این کشور گزارش داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار