بانک مرکزی اروپا درباره سیاست‌های مالی کشورها هشدار داد

رئیس بانک مرکزی اروپا هشدار داد سیاست‌های مالی برخی دولت‌های اروپایی می‌تواند به تقاضای مازاد منجر شود.

کریستین لاگارد، امروز (جمعه) گفت: سیاست‌های مالی و پولی برای اطمینان یافتن از رشد اقتصادی پایدار و متعادل باید هماهنگ باشد.

به گزارش رویترز، رئیس بانک مرکزی اروپا در کنفرانسی در بانکوک، پایتخت تایلند اعلام کرد: سیاست‌های مالی در اقتصادی که عرضه در آن محدود است، تقاضای مازاد تولید می‌کند و می‌تواند به انقباض سیاست‌های پولی مهمی بیش از آنچه که مورد نیاز است، منجر شود.

وی با اشاره به تدابیری که می‌تواند به تقاضای مازاد منجر شود، افزود: متاسفانه برخی از تدابیر مالی که برخی کشور‌های اروپایی به ویژه در منطقه یورو اجرا کرده اند و ما در حال حاضر بررسی می‌کنیم، به نظر می‌رسد به دسته دوم تعلق دارند.

کمیسیون اروپا  اعلام کرد کاهش تولید را در سه ماهه اخیر امسال و سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ عمدتا به علت افزایش بهای انرژی به دنبال جنگ در اوکراین، جلو می‌اندازد.

کریستین لاگارد توضیح داد: ما به سرمایه گذاری‌های مهم‌تر و اصلاحات ساختاری نیاز داریم تا اجبار‌هایی را که بر عرضه سنگینی می‌کند، حذف و به نحوی عمل کنیم که تولید از تحول اقتصاد جهانی رنج نبرد. در جهانی که تقاضای خارجی ناپایدار است، ما همچنین به تقویت عرضه و تقاضای داخلی با تحرک بخشیدن به قدرت تولید نیاز خواهیم داشت.

رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد آنچه که ما، بانک‌های مرکزی باید انجام بدهیم، این است که سیاستی پولی به اجرا بگذاریم که انتظار‌ها را مهار کند. ما باید به عموم مردم، ناظران و مفسران نشان دهیم در همه سناریو‌ها تورم در دوره متوسط تا زمانی که مورد نظر ما است، به هدفی ما تعیین کرده ایم خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار