علی نیکزاد:

تامین منابع تهاتری برای خط ریلی بوشهر تسریع می‌شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به‌تازگی دولت منابع تهاتری را برای تکمیل زیرساخت‌ها از جمله طرح خط ریلی بوشهر - شیراز در نظر گرفته است، این طرح مورد بررسی قرار می‌گیرد تا زمینه تسریع اجرا آن فراهم شود.

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ۲۵ آذر در جمع خبرنگاران در بوشهر، در خصوص طرح راه‌آهن بوشهر به شیراز اظهار کرد: این طرح که در دولت دهم زمان مسئولیت خودم در وزارت راه و شهرسازی آغاز شد و باید به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم و استراتژیک به سرانجام برسد؛ به‌تازگی دولت منابع تهاتری را برای تکمیل زیرساخت‌ها از جمله طرح خط ریلی بوشهر - شیراز در نظر گرفته است و در هیات رئیسه مجلس با حضور استاندار بوشهر، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی این طرح مورد بررسی قرار می‌گیرد تا زمینه تسریع اجرا آن فراهم شود.

او در خصوص آزادراه بوشهر تصریح کرد: آزادراه بوشهر به شیراز نیز یکی از طرح‌های مهم است که نمایندگان و استانداران بوشهر و فارس، پیگیر تحقق این مهم هستند که برای اجرایی شدن آن جلسه تخصصی تشکیل می‌شود. موضوع آزادراه‌ها پیش از آنکه منابع اعتباری دولتی باشد افراد واجد شرایط در مباحث تخصصی و فنی و مالی مورد توجه قرار دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش خصوصی در ساخت این طرح‌ها از محل عوارض آزادراه‌ها اصل و سود منبعی که در اختیار این پروژه‌ها می‌گذارند به‌طور معمول مستهلک می‌شود، بیان کرد: سرمایه‌گذاران اجرا این طرح‌ها مورد تائید هستند چون کارهای بزرگی انجام داده‌اند. همچنین با این افراد، بانک‌ها و دولت برای ساخت آزادراه بوشهر - شیراز مذاکره می‌شود و مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

به گفته نیکزاد، در برنامه هفتم توسعه تلاش می‌شود برای استان مهم و استراتژیک بوشهر که دارای بنادر متعدد، تاسیسات نفت و گاز است کمک‌های لازم برای تامین بودجه و تسریع اجرا طرح‌ها انجام شود. همچنین در بودجه سال ۱۴۰۲ هم آنچه که در توان باشد در دولت و مجلس شورای تلاش می‌شود تصویب اعتبارات استان بوشهر مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس ظهر امروز (جمعه ۲۵ آذر) به منظور شرکت در کنگره بزرگداشت شهدای بادوله و بازدید از پروژه‌های مهم و اولویت‌دار استان به بوشهر سفر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.