انتقاد صنعا از بیانیه اروپا درباره جنگ یمن

مقامات صنعا به بیانیه اخیر اروپا که صنعا را عامل ادامه جنگ در یمن دانسته بود، واکنش شدید نشان دادند و از آن انتقاد کردند.

مقامات صنعا، موضع اخیر اروپا را که طی آن صنعا را مسئول ادامه جنگ در یمن دانسته است محکوم و اعلام کردند اگر اروپا می‌خواهد نقش مثبتی ایفا کند، باید کشور‌های متجاوز را به توقف تجاوزات و پایان دادن به محاصره مردم یمن ترغیب کند.

وزارت خارجه صنعا اعلام کرد این که اتحادیه اروپا در بیانیه خود خواسته‌های صنعا را افراطی خوانده است، به منزله سقوط اخلاقی هولناک دانست که به جایگاه اتحادیه اروپا لطمه وارد می‌کند. وزارت خارجه صنعا اعلام کرد اتحادیه اروپا علنا جانبداری خود را از عناصر فاسد و سارقان که کشور‌های متجاوز آن‌ها را بدون توجه به خواست و اراده ملت یمن منصوب کرده اند اعلام کرد.

هشام شرف، وزیر خارجه یمن در این خصوص گفت: لغو محاصره و توقف تجاوزات، شروطی اساسی هستند و همراه با آن مسئله پرداخت حقوق‌ها و اجازه به ملت یمن برای تصمیم گیری درباره ثروت‌های خودش مطرح می‌شود.

از سویی دیگر، محمد ناصر العاطفی، وزیر دفاع یمن در خصوص موضع اخیر متجاوزان درباره دریای سرخ و اعلام راه اندازی گشتی‌های نظارتی در این دریا و خلیج عدن اعلام کرد در مراحل آینده امنیت آب‌های منطقه‌ای یمن در اولویت قرار خواهد داشت.

محمد ناصر العاطفی در مراسمی که سازمان اطلاعات در روز شهید برگزار کرده بود تاکید کرد نیرو‌های یمن گزینه‌های زیادی دارند و در صورتی که از این گزینه‌ها استفاده کنند کسی نباید آن‌ها را سرزنش کند، زیرا یمن همه راه‌ها را برای رسیدن به نتایجی مثبت آزمایش کرده است، اما دشمن همچنان اصرار دارد خلاف جهت حرکت کند.

از طرفی بیشتر شهر‌ها و مناطق یمن در روز شهید شاهد تظاهرات گسترده بودند. تظاهرکنندگان ضمن سردادن شعارهایی، پلاکارد‌های حامل شعار‌هایی علیه سیاست‌های آمریکا در منطقه و تصاویری از شهدا را با خود حمل می‌کردند و تجاوز به یمن را محکوم و بر ادامه راه شهدا و مقابله با متجاوزان تاکید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار