تجمع کودکان یمنی در مقابل مقر سازمان ملل

کودکان یمنی با تجمع در مقابل مقر سازمان ملل در صنعا اعتراض خود را علیه کودکشی ائتلاف سعودی اعلام کردند.

همزمان با روز جهانی حقوق بشر و روز جهانی کودک، کودکان یمنی در صنعا، پایتخت یمن در مخالفت با ادامه قتل کودکان یمنی و محاصره این کشور در طول هشت سال جنگ، تجمع اعتراضی بر پا کردند.

این کودکان در مخالفت با ادامه محاصره یمن و تجاوز به این کشور به خیابان‌ها آمدند تا وجدان بشریت را برای نجات کودکان قربانی و متوقف کردن تجاوزاتی خطاب قرار دهند که زندگی کودکان را نابود و آن‌ها را یتیم کرد و رویا‌های آن‌ها را نقش بر آب کرد و باعث محرومیت آن‌ها از ساده‌ترین حقوق قانونی شد.

افراح الخطابی مسئول روابط عمومی طرح ”رویای کوچک من“ در این خصوص گفت: امروز با کودکان خود در چارچوب طرح ”رویای کوچک من“ مقابل مقر سازمان ملل متحد تجمع کردیم تا به جهانیان بگوییم حقوق کودکان ما نقض می‌شود. می‌دانیم که سازمان ملل نمی‌تواند برای ما کاری کند، اما می‌خواهیم صدای این کودکان را به گوش سراسر جهان برسانیم. می‌خواهیم به جهانیان اطلاع دهیم که کودکان یمنی از دارو، مدرسه، آموزش و ساده‌ترین حقوقی که هر کودک باید از آن برخوردار باشد، محروم شده اند.

بیش از دو میلیون کودک یمنی تحت پوشش نظام آموزشی نیستند و این در حالی است که رنج‌های جسمی و روانی آن‌ها که مستقیم بر زندگی شان تاثیر گذاشته، وخیم‌تر شده است‎. از سوی دیگر سوء تغذیه و بیماری‌های دیگر گسترش یافته است. همه این‌ها همزمان با روز جهانی کودک روی داده تا ادعای دروغین سازمان‌های بین المللی را بر ملا کند.

علی الدیلمی، وزیر حقوق بشر یمن در مصاحبه‌ای گفت: بسیاری از کودکان از سوء تغذیه رنج می‌برند. بیش از ۱۰ میلیون کودک هم از بیماری‌های روانی رنج می‌برند. سازمان ملل باید به خوبی به این مشکلات توجه کند؛ به ویژه آنکه این آمار‌ها را خود سازمان ملل متنشر کرده است.

کودکان یمنی در طول هشت سال جنگ در محاصره و تجاوز سعودی آمریکایی به سر می‌برند که این باعث محروم شدن آن‌ها از ساده‌ترین حقوق قانونی همچون غذا و دارو شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
سازمان ملل فقط از کودکان یمنی حرف می‌زند و کاری نمی‌کند
آخرین اخبار