ورشکستی بورس ارز دیجیتال، یکی از بزرگترین فساد‌های مالی تاریخ آمریکا را رقم زد

فروپاشی شرکت بورس ارز دیجیتال آمریکا، اف تی اِکس، یکی از بزرگترین کلاهبرداری‌های مالی در تاریخ این کشور به شمار می‌آید.

بنیانگذار و مدیر عامل پیشین اف تی اکس، ساموئل (سَم) بَنکمن فِرید روز (سه شنبه) در دادگاهی در شهر ناسائو در باهاما و در نشست پرسش و پاسخی که برای بازگرداندن او (به آمریکا) تشکیل شده بود حضور پیدا کرد. او را دوشنبه شب به درخواست دولت آمریکا در خانه اش در باهاما دستگیر کردند.

به گزارش سی ان ان، دامیان ویلیامز، دادستان محله جنوبی نیویورک در این خصوص گفت: از سال ۲۰۱۹ تا سال جاری (میلادی)، بَنکمن فِرید و افرادی که او را در توطئه چینی همراهی می‌کردند، میلیارد‌ها دلار از مشتریان اف تی اکس سرقت کرده اند. او از این پول برای منافع شخصی خودش بهره برداری می‌کرد از جمله سرمایه گذاری شخصی و بازپرداخت هزینه‌ها و بدهی‌های صندوق سرمایه گذاری خودش.

این شبکه اعلام کرد بازپرس‌ها ادعا می‌کنند بنکمن فرید در موارد بیشماری به همراهی دیگران دست به توطئه چینی زده و میلیارد‌ها دلار از دارایی‌های مشتریان را به صندوق تامین مالی خودش منتقل کرده است. در ابتدای سال ۲۰۲۲، سرمایه گذاران برآورد کرده بودند ارزش سرمایه اف تی اکس و کار‌هایی که در آمریکا در دست اجرا دارد سرجمع به ۴۰ میلیارد دلار می‌رسد.

گربیر گریوال، مدیر اعمال احکام کمیسیون بورس و اوراق بهادار درخصوص ابعاد این مسئله گفت: پس از آنکه بهای دارایی‌های ارزی دیجیتال در ماه مه سال ۲۰۲۲ رو به کاهش گذاشت و وام دهندگان بازپرداخت پول شان را خواستار شدند کُل خانه کاغذی بَنکمن فِرید شروع به فرو ریختن کرد.

ساموئل (سَم) بَنکمن فِرید، پسر ۳۰ ساله دو تن از اساتید دانشکده حقوق استنفورد، در دانشگاه ام آی تی فیزیک خوانده و پیش از راه اندازی اف تی اکس در سال ۲۰۱۹، در شرکتی کوچک کار می‌کرد. اف تی اکس، خیلی زود با کمک چند تن از سلبریتی‌ها در بازار بورس ارز دیجیتال به شهرت رسید. پس از انتشار مطلبی درباره فعالیت‌های درونی بازار بورس ارز دیجیتال، کاربران با شتاب بسیار تندی در نوامبر، سرمایه هایشان را از اف تی اکس خارج کردند. اینجا بود که همه چیز بر سر بَنکمن فِرید فرو ریخت و او استعفا داد؛ اف تی اکس هم در روز یازدهم نوامبر اعلام ورشکستگی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار