اوربان فساد در پارلمان اروپا را به سخره گرفت

درپی فاش شدن فساد مالی مقامی از پارلمان اروپا نخست وزیر مجارستان که تحت فشار به دلیل اصلاحات ناکافی در برابر فساد مالی است، ابراز تاسف کرد.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان روز دوشنبه به دلیل رسوایی ناشی از فساد مالی در پارلمان اروپا ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بوداپست او در حساب توئیتر خود نوشت سلام به پارلمان اروپا! اوربان در پیامی که در سال ۱۹۸۱ با عکسی از رؤسای جمهور سابق آمریکا، رونالد ریگان و جورج بوش در حال خندیدن با صدای بلند همراه بود، گفت: آنجا گفتند که عمیقا نگران فساد در مجارستان هستند.

این پیام از سوی رهبر ملی گرا مجارستان در حالی مطرح می‌شود که مجارستان به دلیل اصلاحات ناکافی در برابر فساد، در معرض خطر مسدود شدن چندین میلیارد یورو از بودجه اتحادیه اروپا قرار دارد.

در این زمینه، اتحادیه اروپا روز جمعه توصیه خود را مبنی بر مسدود کردن ۷.۵ میلیارد دلار برای مجارستان تکرار کرد. این به کشور‌های عضو بستگی دارد که قبل از ۱۹ دسامبر تصمیم بگیرند که این پیشنهاد را تایید یا رد کنند یا مبلغ را تغییر دهند.

اوا کایلی، معاون رئیس پارلمان اروپا و سوسیالیست یونانی، روز یکشنبه در بروکسل در تحقیقات یک قاضی بلژیکی در رابطه با پرداخت‌های کلانی که قطر برای تاثیرگذاری بر تصمیم گیری‌ها می‌کرد، به فساد متهم و زندانی شد.

بالاس هیدوگی، نماینده پارلمان اروپا از حزب اوربان، اعلام کرد به طور خلاصه، گروه اتحاد مترقی سال‌ها در مورد فساد در مجارستان دروغ پردازی می‌کند و اکنون چهره آن‌ها در بزرگترین رسوایی تاریخ درگیر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار