گشایش موزه مدرن سیدنی

درب موزه مدرن سیدنی در سوم دسامبر سال ۲۰۲۲ به روی عموم مردم باز شد.

گالری هنری بازسازی شده «نیو ساوت ولز»، یکی از وسیع‌ترین مراکز فرهنگی سیدنی است که با گشایش خود و ارائه برنامه‌های متنوع هنری باعث جلب مخاطبان بسیاری شده است.

استودیوی (SANAA) پروژه بازسازی گالری هنری «نیو ساوت ولز» را به مدت بیش از یک دهه برعهده داشته است که این ساختمان با کسب امتیاز ۶ ستاره توانسته است نام خود را به عنوان اولین موزه عمومی استرالیا با بالاترین سطح استاندارد از نظر پایداری ثبت کند و تجربه خوبی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان آورد.

گفتنی است که گالری هنری بازسازی شده «نیو ساوت ولز» پس از خانه اپرای سیدنی یکی از سرمایه‌های فرهنگی آن به شمار می‌آید. زیرا استرالیا تلاش کرده است که با صرف هزینه ۲۲۸ میلیون دلاری، فرهنگ و هنر خود را در سطح محلی و بین المللی احیاء کرده و برای این منظور، بستر سازی لازم را فراهم کند.

بازسازی گالری هنری قدیمی «نیو ساوت ولز» که از سال ۲۰۱۳ شروع شده بود دارای ساختمان جدید، باغ هنری عمومی و بازسازی بخش‌های دیگر آن است و شامل بیش از ۳۰ هزار اثر هنری چون؛ هنر آسیایی، هنر اروپایی و هنر بومی استرالیا است که آثار هنرمندان مشهوری مثل فرانسیس بیکن، جوزف بیویز، واسیلی کاندینسکی و سیمون لی در آن قرار دارند.

نکته شایان ذکر درمورد ساختمان جدید این است که یک نمایش دائمی هم دارد که بیشتر به هنرمندان زن اهمیت داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار