اتحادیه میهنی کردستان عراق از شرکت در جلسات دولت اقلیم انصراف داد

سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان عراق اعلام کرد در صورت عدم تحقق خواسته هایشان در جلسات شورای وزیران شرکت نخواهند کرد.

 درپی شدت گرفتن اختلافات میان مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق و قباد طالبانی، معاون او، سوران جمال طاهر، سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان از حزب طالبانی گفت: در صورت عدم تحقق خواسته هایمان در هیچ یک از جلسات شورای وزیران شرکت نخواهیم کرد.

سخنگوی حزب اتحادیه میهنی کردستان خطاب به حزب دموکرات کردستان، گفت: تا زمان تحقق خواسته هایمان و جدی گرفتن شکایت‌ها و گله مندیهایمان از عملکرد دولت اقلیم، در هیچ یک از جلسات هیئت وزیران مشارکت نخواهیم کرد.

براساس گفته‌های سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان، تمام تلاش آن‌ها این است که با گفتگو مشکلات را با حزب دموکرات حل کنند، حزب دموکرات هم از طریق سخنگوی خود موافقتش را با انجام مذاکرات و گفتگو‌ها اعلام کرده است، باید منتظر ماند و شاهد پیش آمد‌های پیش رو باشیم.

سخنگوی حزب دموکرات هم در این باره گفت: دوطرف از نگرانی‌های هم اطلاع دارند، باید برای حل این نگرانی‌ها چاره ایی اندیشه شود که این چاره اندیشی تنها از طریق مذاکرات و گفتگو حاصل می‌شود. حزب پارتی دستور کنگره را برای ایجاد صفحه ایی جدیدی در راوبطش با دیگر جناح‌های سیاسی را دارد.

شب گذشته شبکه «المیادین» از بروز اختلافات در میان مقامات منطقه اقلیم کردستان عراق خبر داده و تاکید کرد اختلافات میان «مسرور بارزانی» و «قباد طالبانی» تشدید شده چراکه طالبانی متوجه شده این اختلافات شخصی بوده و بارزانی تلاش می‌کند نقش او در اداره دولت را به حاشیه ببرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار