معرفی کتاب؛

کتاب «تویی که نشناختمت» زندگی شهید محسن فخری زاده را ورق می‌زند

شهید محسن فخری زاده از جمله مجاهدان انقلاب بود که ترجیح داد تا گمنام بماند و در راه پیشرفت علمی ایران اسلامی گام بردارد.  

کتاب «تویی که نشناختمت» روایتگر زندگی شهید محسن فخری زاده، دانشمند کشورمان است که به قلم سعید علامیان نوشته شده است. نشر شاهد هم انتشار کتاب را به عهده گرفته است. 

شهید محسن فخری زاده از جمله مجاهدان انقلاب بود که ترجیح داد تا گمنام بماند و به جای کسب شهرت و مقام متعهدانه در راه پیشرفت علمی ایران اسلامی به‌ویژه در عرصه‌های دفاعی گام بردارد. 

شهید محسن فخری‌زاده همواره عمر پربرکت خویش را در راه دفاع از این مرز و بوم صرف کرد و در دوران دفاع مقدس نیز پابه‌پای دیگر رزمندگان اسلام، به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافت و تجربیات این دوران را سرلوحه خدمت و تلاش برای پیشرفت کشور عزیر خود ایران قرار داد. 

او متولد اول فروردین سال ۱۳۳۶ در شهر قم بود که لیسانس خود را در دانشگاه صنعتی اصفهان گذراند و موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد مهندسی هسته‌ای شد. محسن فخری زاده به‌عنوان عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه امام حسین سپاه، امکانات این دانشگاه را در جهت تحقیقات هسته‌ای بکار گرفت و سپس رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر شد. او رییس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) بود. 

شهید فخری‌زاده معاون وقت وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) عصر روز جمعه هفتم آذرماه ۱۳۹۹  توسط عناصر تروریست مسلح در «آبسرد» تهران ترور و به شهادت رسید. 

در برنامه این هفته «سیم و زر» رادیو فرهنگ سعید علامیان، نویسنده کتاب «تویی که نشناختمت» در خصوص کتابش می گوید. 

این برنامه ویژه نقد کتاب است و با تهیه‌کنندگی فریده گودرزی و اجرای فاطمه اسحاق تبار دوشنبه‌ها ساعت ۱۲:۳۰ روی موج رادیو فرهنگ می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.