نایب رئیس مجلس:

ایران بر سر تمامیت ارضی خود با هیچ کشوری شوخی ندارد

نیکزاد گفت: ایران دخالتی در امور داخلی کشور‌های همسایه ندارد، اما بر سر تمامیت ارضی خود با هیچ کشوری شوخی ندارد.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه ۲۰ آذر در نطق پیش از دستور اظهار کرد: سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به رهبری امام امت (ره) و رهبر حکیم انقلاب اسلامی این بوده است که نه سلطه گر باشد و نه سلطه پذیر. سیاست حُسن همجواری با همسایگان، همواره به عنوان یک اصل ثابت در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار گرفته است و نظام مقدس اسلامی ثابت کرده همواره یک دوست و پشتیبان بزرگ برای همسایه‌های خود بوده است.

وی با بیان اینکه دفاع جانانه ملت ایران از ملت و دولت عراق در هجوم وحشیانه داعش به این کشور، نمونه خوبی از سیاستِ خیرخواهی نسبت به همسایگان است افزود: نظام مقدس اسلامی در عین رحمت، نسبت به همسایگان خود در برابر هر شرارتی، محکم و قاطع و کوبنده برخورد می‌کند.

نایب رئیس مجلس بیان کرد: ما طالب همسایگانی آباد، امن و دارای رونق اقتصادی هستیم، اما در عین حال اگر شاهد بلندپروازی‌های خارج از حد و اندازه باشیم، پاسخ ایران مقتدر و قوی، پشیمان‌کننده خواهد بود، چه بلندپروازی در تغییر مرز‌ها و کاهش یک همسایه باشد، چه اجازه دادن به گروهک‌های مزدور در اقلیم غرب کشور باشد و چه یاوه‌گویی در برابر جزایر سه‌گانه متعلق به جمهوری اسلامی ایران باشد.

نیکزاد تصریح کرد: اثبات حاکمیت مطلق جمهوری اسلامی ایران بر جزایر سه گانه، حتی نیاز به بررسی حقوقی و معاهدات بین‌المللی و اسناد سازمان ملل متحد ندارد؛ کمی موزه‌گردی و مشاهده نقشه‌های قدیمی کافیست تا اثبات شود که اینجا خلیج فارس است؛ نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر، و این جزایر به طور مطلق متعلق به جمهوری اسلامی ایران است.

نایب رئیس مجلس با اشاره به اینکه ما از افزایش تبادلات اقتصادی کشور‌های همسایه خود استقبال می‌کنیم، ادامه داد: ایران دخالتی در امور داخلی کشور‌های همسایه ندارد، اما بر سر تمامیت ارضی خود با هیچ کشوری شوخی ندارد. ما هیچ مشکلی با اینکه قاتل خاشقچی، مادر معنوی داعش و گاو شیرده آمریکا با کشور‌های مختلف دنیا قرارداد تجاری ببندد، نداریم، اما چنین حقی را برای ایشان قائل نیستیم که در لابه‌لای مناسبات اقتصادی، درباره جزایر ایرانی، لاف در غریبی بزنند.

نیکزاد تصریح کرد: ما منتظر شنیدن روایت‌های کشور‌های دوست و شرکای تجاری خود در این زمینه هستیم، اما از ایشان می‌خواهیم در مناسبات تجاری خود دقت داشته باشند تا برخی کلمات نامتعارف در گفت و شنود‌های دوجانبه و چندجانبه راه پیدا نکند.

وی عنوان کرد: نکته دوم بیان قدرشناسی و طلب رحمت و رضوان واسع الهی برای برادر جهادگر عزیزم مرحوم مهندس رستم قاسمی است؛ مرحوم قاسمی در ایام دفاع مقدس سربازی سلحشور برای اسلام و انقلاب بود. در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) تلاشگر عرصه عمران و سازندگی شد و در وزارت نفت به مبارزه با نقشه دشمنان در تحریم اقتصادی پرداخت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این دوست و همکار صمیمی ما در دولت‌های نهم و دهم پس از تحویل مسئولیت وزارت نفت نیز یاری دلسوز و کارآمد برای ما در صدور خدمات فنی – مهندسی در بازسازی سوریه، لبنان و بازویی توانمند برای محور مقاومت و سردار رشید اسلام شهید عزیزمان حاج قاسم سلیمانی بود. مرحوم رستم قاسمی در دوران کوتاه تصدی در وزارت راه و شهرسازی نیز خدماتی را در بخش‌های مختلف از خود به یادگار گذاشت و مقدمات ارزشمندی را برای طرح بزرگ و مهم نهضت ملی مسکن فراهم کرد. از خداوند متعال برای این سردار کارآمد انقلاب اسلامی آرزوی رحمت واسعه و همنشینی با یاران شهیدش در بهشت برین داریم.

نیکزاد افزود: برای آقای بذرپاش وزیر جدید راه و شهرسازی نیز آرزوی توفیق و خدمتگذاری به مردم شریف ایران اسلامی داریم. وزارت راه و شهرسازی در کنار ده‌ها ماموریت تخصصی دیگر در عمران و آبادانی کشور، مسئول عملیاتی کردن قانون تولید و تامین مسکن است که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است. در شعار‌های دولت سیزدهم نیز بیان شده است.

وی ادامه داد: ما معتقدیم بزرگترین مبارزه با دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی و بزرگترین تودهنی به گروهک‌های ضدانقلاب و اربابان آمریکایی و اروپایی‌شان، تلاش شبانه‌روزی برای رفاه و آسایش ملت شریف ایران اسلامی است و تامین مسکن مناسب یکی از بزرگترین مصادیق چنین جهادی است.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه از همکاران عزیزم قبل از ورود به دستور خواهش می‌کنم صلوات و فاتحه‌ای برای شادی روح مرحوم رستم قاسمی قرائت کنند، افزود: ضمن تسلیت به برادر عزیزمان آقای جعفری که فرزند طلبه و مهندسشان را در تصادف از دست دادند، برای روح بلند ایشان فاتحه‌ای قرائت کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۰۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
صد دفعه به مقامات محترممان گفتم ندید معامله نکنید // معامله را باید دید // حالا خوردید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۰۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
ببخشید// مگه این مرتیکه رئیس جمهور چین // با مقامات محترممان پیوند اخوت نبسته بود // پس چرا زد زیرش
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۳۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
خیلی دلم میخواست قیافه مقامات محترممون بعد از سخنان رئیس جمهور چین // چینگ پنگ فنگ در باره جزایر سه گانه ببینم
مثل چک وا خورده میمونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
جلوی شفاف شدن مجلس را نگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
فقط ایران 25 سال خالی خالی فروختید به چین حداقل بهشو میگفتین تمامیت ارضی ایران باید براشون مهم باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
اگر از همون اول دنبال بازپس گرفتن اذربایجان بحرین افغانستان و... بودیم کسی جرات ادعای زیادی نمی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
ما هم از استقلال تایوان حمایت میکنیم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
چینگ چانگ چونگ هم که رو دست زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
به فکر پس گرفتن بحرین باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
با سلام بزرگوار طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد ؟؟مهلت 45روزه قبل عید پارسال تا الان تموم نشده!!هزاران نفر وخانواده های اونا امنیت شغلی وزندگیشون به تصویب این طرح بزرگ وانقلابی بستگی داره چرا اینقدر تعلل میکنید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
شفافیت ارا چ شد . شفافیت توصیه نامه چ شد
France
Ahmad
۱۵:۰۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
چین با پول بیشتر ، پشت ایران رو خالی کرد کاری که در آینده روسیه‌ هم انجام خواهد داد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
اينايى كه ميگن اينترنشنال و اين شبكه ها دنبال بهتر شدن اوضاع ايرانن واقعا چرا فكر نميكنن قدرت تجزيه و تحليل مسئله به اين سادگى رو ندارن كه اين شبكه ها وقتى از كشورهايى تغذيه مالى ميشن كه ميخوان سر به تن ايران نباشه و ايران تيكه تيكه بشه! و كل جنوب و نفت هاى جنوب كشور بشه جزو مرز خودشون كه كشور ايران بطور كامل فلج بشه و به هيچ منابعى دسترسى نداشته باشه! چطور يه عده فك ميكنن اونا ميتونن بفكر ايران و مردمش باشن! اقا نظام بكنار اصن من بى طرف من دين هم ندارم ولى اين مسئله يكم فكر ميخواد التماس تفكر هموطن عزيز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
این هم از چین ،نباید به این چینی ها اعتماد کرد اونها هم پول دیدن ،واقعیت نادیده گرفتند
Netherlands
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
اینقدر منفعلانه عمل کردید که امروز باکو و طالبان و امارات و عربستان برای ایران رجزخوانی میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
مجلس را شفاف کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
پیشنهاد می‌شود. بر روی سه جزیره بوسی و تب بزرگ و کوچک نامهای اصیل ایرانی گذاره شود و برای تمامی جزایر شناسنامه ایرانی ثبت شود تا خیال عربها راحت شود تا دیگه جرات به زبون آوردن جزایر ایرانی در خلیج فارس و دریای مکران را نداشته باشند. بحرین هم که جز خاک ایرانی بوده است باید باز پس گرفته شود. مردم بحرین در آرزوی ملحق شدن به خاک ایران. وطن مادری ایران هستند..
Iran (Islamic Republic of)
جنترمن
۱۳:۵۲ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
شفافیت آرا چه شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
به جای این حرفها قانون شفافیت آرا و شفافیت حقوق مسئولین تصویب کنید مردم خودشان می دانند چه طور ازخاک کشورشان دفاع کنند دفاع مقدس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
سوال اینجاست که چرا شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار از سال 2015 تاکنون اقدامات رژیم سعودی جنایتکار در حملات تروریستی به یمن را محکوم نکند
سوال اینجاست که چرا شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار از سال 2015 تاکنون اقدامات امارات جنایتکار در حملات تروریستی به یمن را محکوم نکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
این هم رفیق و برادرمون چین کمونیست . اول کف خلیج رو جمع کرد و اطلاعات نظامی و موقعیت جغرافیایی منطقه رو برداشت کرد . و حالا که فضولی و دست اندازی به جزایر سه گانه ایرانی .احتمالا تو قرارداد 25 ساله هم چیزهایی رو امضا کردند آقایون که این کمونیست جهان خار اینقدر پر رو شدند . ابو غراضه هاشون هم که داره کار آلودگی رو به خوبی انجام میده . یادم افتاد راستی : تمام تستهای خودرویی که برای گاری های چینی انجام میشه با شیتیل قبولی میگیره و یا اصلا اون چیزی نیست که داره تولید میشه و برای تستها سفارشی سازی میشه ...........................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
کشور دوست و بردار چین. خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
همین!!!!!؟؟؟؟
حداقل انتظار از رئیس جمهور کشور ایران جواب دندان شکن به طرف چینی بود
لااقل میتوانست در یک تریبون رسمی درباره جزیره تایوان نکاتی را به طرف چینی گوشزد کند .
همین !!!؟؟؟
بابا جان یارو از اون ور دنیا اومده درباره حاکمیت کشورمون حرف مفت زده اونوقت شما ساکت نشستید ....
برای چی ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۳ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
اگه رو به چین نمیدادین انقد پر رو نمیشد
ما سر ایران با کسی شوخی نداریم
کسی تعرض بکنه از بزرگ تا کوچیکمون با وجود سختی زندگی
کوتاه نمیایم
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۱۲:۳۳ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
نایب رئیس مجلس:
ایران بر سر تمامیت ارضی خود با هیچ کشوری شوخی ندارد.
چین هم بر سر منافع ملی خود با کسی عقد اخوت نبسته و بدنبال منافع ملی خود با هر کسی(حتی رژیم صهیونیستی) ارتباط برقرار می کند.
در دنیای سیاست، در گرو گذاشتن منافع ملی خود برای منافع دیگران نهایت ساده لوحی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
اینم از چین که اینقدر سنگشو به کله میکوبیدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
چی شده آقای نیکزاد؟
چرا بطورشفاف نمیگی رفیق چین درجلسه عقدقراردادتجاری باولیعهد عربستان داره پشت مارو خالی میکنه ؟ شی جینگ پینگ شما رو بقیمت یه خیارسالادی به شازده عربستان فروخت. چندروز پیش هم یه قرارداد شصت میلیارددلاری با قطربست تا دستبندی که قبلا بدست شما بست رو محکمترکنه.
شمادولتمردان و نمایندگان مجلس ، خلیج فارس رو با چوب حراج به چین فروختیدتاتمام موجودات زنده موجود درخلیج فارس رو بتاراج برد.
اینهم از وفای کمونیست خدانشناس بشما که خود را تو بغل اون انداختین.
کاش قدری خرد در سر و روحیه ای وطن پرستانه داشتید!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
کی میخواید از خواب بیدار بشید سیاستمدا ان یک عمر داریم جنسهای درجه ۵ چینی رو به خورد مردم میدید که چینی ها راضی نگه دارید قرارداد راهبردی ۲۵ساله به نفع چین ببندید اخرش هم چین بیانیه ضد ایرانی با عربستان بر سر جزایر سه گانه ایران می‌دهد..چینی که فقط دنبال سواستفاده از کشورها به نفع خودش است دیگه توهین به مردم ایران بسه
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۱۱:۳۷ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
من یک فرد انقلابی ام و طرفدار و نماینده‌ی دولت آقای رئیسی در یکی ازشهرستان‌های جنوب کشور بودم ولی متأسفانه دولت ایشان ما جوانان را بزغاله حساب کرده است؛ جوانان ما با بدبختی و پرداخت هزینه‌های هنگفت از دانشگاه‌های آزاد کشور( به خاطر نبودن رشته‌ی اموزش ابتدایی) در دانشگاه های دولتی فارغ التحصیل می شوند به این امید که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش به کار گرفته شوند ولی متأسفانه دولت آقای رئیس به خاطر بی‌عرضه‌گی وزیر آموزش پرورش طلاب و بازنشسته‌ها را استخدام می‌کند.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی بلوچی
۱۱:۲۷ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
باید جواب توهین کشور کومونیستی چین را بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
عربستان فهمیده کار آمریکا تمومه از فرط کینه و حسادت به ایران حاضر شده به چین نفت مفت بده بلکه چین جای آمریکا رو براش پر کنه. اگه بعدا معلوم شده سعودیها تعهد دادند به مدت ۵۰ سال نفت ۱۰ دلاری به چین بدند اصلا تعجب نکنید
آخرین اخبار