احضار سفیر انگلیس به وزارت خارجه

سفیر لندن در تهران، امروز شنبه به وزارت امورخارجه احضار شد.

پیرو استمرار اظهارات مداخله جویانه مقامات بریتانیایی در مورد تحولات داخلی جمهوری اسلامی ایران و حمایت آن‌ها از ترور و اغتشاش و اعمال تحریم‌های غیرقانونی علیه شماری از اتباع ایران، «سایمون شرکلیف» سفیر این کشور امروز از سوی رئیس اداره سوم غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.

در این دیدار تداوم اظهارات مداخله جویانه و خارج از نزاکت مقامات بریتانیا درباره امور داخلی ایران و حمایت‌های دولتی و رسانه‌ای آن کشور از اغتشاشات و وضع تحریم‌های بلاوجه و ریاکارانه بریتانیا علیه اتباع جمهوری اسلامی ایران شدیداً محکوم گردید و تاکید شد که تلاش بریتانیا و رسانه‌های لندن نشین و دولتی آن کشور برای دمیدن تنفس مصنوعی در اغتشاشات راه به جایی نمی‌برد و نتیجه‌ای جز افزایش نفرت مردم ایران از تداوم سیاست‌های ضد ایرانی آن کشور نخواهد داشت.

به سفیر اعلام شد که جمهوری اسلامی ایران حق اقدام متقابل برای پاسخ به تحریم‌های اعلام شده بریتانیا را برای خود محفوظ می‌داند.

در این دیدار اتهامات بی اساس لندن در زمینه ادعای صدور پهپاد‌های ایران به روسیه که بدون ارائه هر گونه سند و مدرکی مطرح گردیده قویا رد شد و یادآوری گردید آنچه موجب تطویل منازعه در اوکراین گردیده ارسال تسلیحات مرگبار از سوی بریتانیا و شرکای این کشور است که راه حل سیاسی برای حل و فصل این بحران را مرتبا به تاخیر می‌اندازد.

سفیر بریتانیا اعلام کرد مراتب را در اسرع وقت به کشورش منتقل خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
میشه بگید اقدام مقابل ما که همیشه گفته میشه دقیقا چیه که هیچ وقت اتفاق نمیفته شاید از ترس به خطر افتادن سفرهاتون به انگلیس و آقازاده های مفت خور چرا با مخلین در اقتصاد کشور که عمدتا از مجموعه سیاسیون و مجموعه مجلسیها و دولتیها هستند بر خورد نمی کنید تا اینقدر کشور را نابود و مردم را ناراضی نکنند کشور را دریابید انگلیس و آمریکا هیچ غلطی نمی توانند بکنند هر وقت داخل کشور فساد بی داد میکند این غربیها زبون باز میکنند و امیدوار یک آدم نترس و دیندار وطن پرست در این کشور ودولتها نیست پدر خائنین داخلی را در بیاورد تا مردم احساس اجرای عدالت را داشته باشندواین کشور تا حالا با خون شهدا پابر جا مونده و به کوری بدخواهان باقی خواهد ماند .
Iran (Islamic Republic of)
لر
۰۷:۴۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
با اینکه دولت و ملت با چشم باز خیانتها و خباثتهای روباه پیر و دولت استثمار گر و استعمار گر و استحمار گر انگلیس را میبیند و بر آن وقوف کامل دارند و هر روز شاهد دخالت این حیوانات انسان نما هستیم اما هر روز بنیان و بنیه ان را تقویت میکنند . این بار لانه جاسوسی این دولت کثیف را باید در این مملکت بست تا دست از شرارت و دخالتهای بیجا بردارد. اخه چه دلیلی داردشخص ثالثی در امور داخلی یک خانواده دخالت کند .ببندید در این فحشا خانه را ...........................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
اّنگلیس یک کشور اّنگل پرور در دنیا شناخته شده بخاطر همین است که اّنگلستان نام دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
حنما برا شام دعوتش کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
عراق، ایران، هر دو متاسفانه از دی ماه سال 1398 تاکنون هیچ کاری و اقدامی در باره فرماندهان شهید (شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس) نکردند چرا؟
دونالد ترامپ بی ادب رئیس جمهور سابق آمریکا جنایتکار به درخواست بنیامین نتانیاهو، سردار سلیمانی را در تاریخ 13 دی ماه سال 1398درفرودگاه بین المللی بغداد ترور کرده است.
ترامپ به همراه نتانیاهو، پنتاگون و پامپئو به علت جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در فرودگاه بین المللی بغداد باید در دادگاه لاهه محاکمه شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
از جزایر سه گانه چه خبر ؟ چین جونتون طرف امارات گرفت که ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
دخالت و مداخله مقامات انگلیس در امور داخلی ایران همان نتیجه مذاکره بی مورد و بی ارزش در این مدت 9 سال بوده است.
دخالت و مداخله مقامات لندن در امور داخلی ایران همان نتیجه مذاکره بی مورد و بی ارزش در این مدت 9 سال بوده است.
دخالت و مداخله مقامات بریتانیا در امور داخلی ایران همان نتیجه مذاکره بی مورد و بی ارزش در این مدت 9 سال بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
نگران سلاح‌ها ارسالی توسط آمریکا، اروپا و ناتو به اوکراین هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
چه خبر از چین
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۴۲ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
سفیر انگلیس بدلیل جای دادن شبکه های معاند (من و تو شبکه سعودی ایران اینترنشنال و بی بی سی ) در کشورش اخراج باید گردد و حتی قطع رابطه درست ترین اقدام است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
آخرش اینقدر شورشو درمیارن تا سفارتشون رو تعطیل کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
فقط بستن سفارت انگلیس وبیرون کردن هرچی انگلیسیه قطع رابطه بااین دزدها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
دخالت و مداخله مقامات بریتانیا در امور داخلی ایران همان نتیجه مذاکره بی مورد و بی ارزش بوده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
انگلیس جنایتکار از سال 1332 تاکنون به همراه اروپا جنایتکار و آمریکا جنایتکار در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کند و همچنان نیز ادامه می دهد پس باید سفیر انگلیس جنایتکار را از ایران اخراج کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
احضار سفیر انگلیس به وزارت خارجه هیچ فایده ای، نتجه ای، سودی و ارزشی برای مردم و کشور ندارد و تاکنون نداشته است سفیر لندن در تهران باید اخراج شود
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۷:۰۰ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
لااقل یه برخورد جدی داشته باشید انگلیس خدای حیله گری وحقه بازی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
سلام کاش دوباره با انگلیس قطع رابطه کنیم ، در سفارت تخته کنند
آخرین اخبار