رحیمی به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

نشست گروه دوستی پارلمانی ایران - انگلیس در تهران/ افزایش صدور ویزا در اوایل مهر ماه

نایب رییس گروه دوستی ایران و انگلیس از نشست نماینده پارلمان، سفیر و اعضای سفارت انگلیس در تهران با اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران - انگلیس خبر داد.

نشست گروه دوستی پارلمانی ایران - انگلیس در تهران/ افزایش صدور ویزا در اوایل مهر ماهعلیرضا رحیمی نایب رییس گروه دوستی ایران و انگلیس در گفت و گو با خبرنگار  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به نشست مشترک پارلمانی میان دو کشور گفت: سفیر انگلیس در این دیدار توضیحاتی را درباره موانع اجرایی صدور ویزای انگلیس برای اتباع ایرانی ارائه کرد.

وی ادامه داد: مسئول میز ایران در وزارت خارجه انگلیس هم در این دیدار اعلام کرد در حال حاضر بطور هفتگی یکصد و پنجاه ویزا توسط کنسولگری انگلیس در تهران برای شهروندان ایرانی صادر میشود که با افزایش تعداد پرسنل بخش صدور ویزا بزودی صدور دویست و پنجاه ویزا در هفته را برای ما امکانپذیر میکند.

نماینده مردم تهران ری شمیرانات و اسلامشهر تصریح کرد: فرآیند مجوز افزایش ویزاهای صادره برای اتباع ایرانی در وزارت خارجه انگلیس قبلا طی شده است.

رحیمی تاکید کرد: براساس توافق‌های انجام شده بین مقامات کنسولی دو کشور، اوائل مهرماه هیاتی از وزارت خارجه انگلیس برای مذاکرات کنسولی به تهران اعزام خواهد شد و همزمان با ورود این هیات افزایش ویزاها در سفارت انگلیس در تهران آغاز خواهد شد.

نایب رییس گروه دوستی ایران و انگلیس اظهار داشت: پیش بینی میشود در مذاکرات کنسولی مهرماه سقف بیشتری برای صدور ویزای انگلیس مورد توافق طرفین قرار گیرد.

رحیمی بیان داشت: محدودیت صدور ویزا برای شهروندان ایرانی توسط بخش کنسولی سفارت انگلیس در تهران باعث شده برخی شهروندان ایرانی درخواست خود را به سفارت انگلیس در کشورهای همسایه ارائه‌ و تقاضای ویزا کنند که این امر مشکلات عدیده ای برای هموطنانمان ایجاد کرده است.

شایان ذکر است؛ دیدار گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس یک روز پس از مراسم تحلیف ریاست جمهوری در محل مجلس شورای اسلامی انجام شد.

انتهای پیام/

 

نشست گروه دوستی پارلمانی ایران - انگلیس در تهران برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار