بروجردی در نطق میان دستور:

حقوق‌های نجومی افکار عمومی را آزرده کرد/ انگلیس شایستگی روابط در سطح سفیر با ایران را ندارد

رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: ایران در شرایطی که دشمنان در منطقه تفرقه افکنی می‌کنند، منادی وحدت در جهان اسلام است.

حقوق‌های نجومی افکار عمومی را آزرده کرد/ ایران منادی وحدت در جهان اسلام استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در نطق میان دستور در جلسه علنی امروز(سه شنبه، 23 آذر ماه) اظهار داشت: خداوند متعال را شکرگزارم که نظام جمهوری اسلامی ایران در شرایطی که دشمنان اسلام نغمه‌های شوم تفرقه‌افکنی و کینه‌ورزی در منطقه سر می‌دهند و تکفیری‌های ضداسلام را به جان امت اسلامی می‌اندازند، منادی وحدت در جهان اسلام است.

وی در ادامه افزود: سلام گرم و سپاس عمیق خویش را به همه مردم شریف و فهیم بروجرد تقدیم می‌دارم، امیدوارم دولت به وظایف خود برابر مردمی که بیش از 1500 شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم نموده‌اند، عمل کند.

وی اظهار داشت: اربعین امسال تجلی اقتدار ملت اسلامی، امت اسلامی و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بود و بنده وظیفه خود می‌دانم به عنوان یکی از نمایندگان این ملت قدرشناس ایران از دولت و ملت عراق و به ویژه‌ عشایر غیوری که اوج مهمان‌نوازی و احترام مهمان‌نوازی به زائران کربلا و ساحت مقدس سید و سالار شهیدان را به نمایش گذاشتند تشکر و قدردانی می‌کنم.

نماینده مردم بروجرد ادامه داد: همچنین از ستاد موفق اربعین و همه مسئولینی که در برگزاری این مراسم باشکوه تلاش نمودند، صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم پیشنهاد من به دولت برای اربعین آینده این است که نه فقط قیمت‌ها را افزایش ندهد بلکه خود در این عظیم‌ترین حرکت فرهنگی جهان اسلام مشارکت پررنگ‌تری داشته باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: یکی از پدیده‌های زشتی که به شدت افکار عمومی ملت را آزرد، حقوق‌های نجومی بود آن هم در شرایط اقتصادی امروز جامعه که قشر عظیمی زیر خط فقر به سر می‌برند و قبح آن مضاعف است که مجلس ان شا الله هر چه سریعتر با الزام قانونی به این ناهنجاری اجتماعی و اقتصادی پایان خواهد داد.

بروجردی با اشاره به حادثه تلخ قطار مشهد مقدس در ادامه تصریح کرد: این اتفاق بدترین رویداد سال 95 بود که احساسات ملت و رهبری را به شدت جریحه‌دار نمود و از دولت قویا می‌خواهم که بار هر گونه قصور و تقصیر در این زمینه برخورد لازم را انجام دهد و زمینه عدم تکرار آن را فراهم کند.

وی در ادامه گفت: پس از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا همچنان در کنار رژیم جنایتکار صهیونیستی دشمن اصلی انقلاب و ملت بزرگ ایران است و نقض تعهد این کشور در اجرای برجام یک بار دیگر ثابت نمود که این کشور به هیچ وجه قابل اعتماد نیست.

نماینده مردم بروجرد افزود: جنایت گسترده آمریکا در عراق، سوریه، لیبی، یمن، بحرین و کشورهای متعدد اسلامی دیگر نشان می‌دهد که حقوق بشر فقط ابزاری است که آمریکا و همپیمانانش‌ از آن برای فشار به کشورهای مستقل استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: پیروزی‌های اخیر ارتش و نیروهای مردمی سوریه در حلب و ارتش و حشد‌الشعبی عراق در موصل را به ملت و دولت این کشورها تبریک می‌گویم آمریکا و حامیان تروریست‌ها امروز باید پاسخگوی خون ده‌ها هزار انسان بی‌گناه و آوارگی میلیون‌ها نفر از مردم سوریه و عراق باشند.

بروجردی با اشاره به اظهارات نخست وزیر و وزیر خارجه انگلیس گفت:  سخنان این افراد نشان داد که خباثت، ماهیت سردمداران این کشور است و آنها شایستگی روابط در سطح سفیر را با جمهوری اسلامی ایران را ندارند زیرا سیاست‌های خصمانه با بالاترین سطح روابط دیپلماتیک همخوانی ندارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: امروز به فضل الهی جمهوری اسلامی ایران در شرایط بحران منطقه از امنیت پایدار برخوردار است که باید از همه نیروهای نظامی و اطلاعاتی بویژه وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ناجا و مرزبانی تشکر و قدردانی کنم.

وی اظهار داشت: در زنجیره طولانی اقتدار جمهوری اسلامی ایران، حلقه ضعیفی به نام اقتصاد وجود دارد که بخش اندکی از آن معلول جنگ تحمیلی اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران است و بیشتر آن معلول خود تحریمی‌های داخلی، عدم‌ بهره‌گیری از توانمندی‌های ملی، مقررات و قوانین دست و پاگیر اداری، ساختار ضعیف بانکی و گره خوردگی اقتصاد کشور با نفت است که باید با اتکا به توانمندی‌ها ملی مشکلات را حل نمود، نسخه شفابخش بیماری مزمن اقتصادی کشور اقتصاد مقاومتی است.

بروجردی گفت: روز گذشته در بازدید از نمایشگاه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا که پیشنهاد می‌نمایم همکاران محترم حتما بازدید کنند توانمندی‌های نهاد انقلابی در عرصه‌های نفت و گاز و کشتی‌سازی سدسازی و برج‌سازی و ده‌ها رشته دیگر به نمایش گذاشته شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است که دولت بر اساس بندهای 24 گانه اقتصاد مقاومتی حداکثر حمایت خود را از ظرفیت‌های عظیم انجام دهد تا ملت شاهد شکوفایی اقتصاد و حل مشکلات معیشتی خویش بر مبنای توانمندی‌های ملی باشد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار