تحلیلگر فرانسوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حمایت مکرون از اغتشاشات دستوری از سوی صهیونیست‌هاست

کارشناس فرانسوی تاکید کرد مکرون به دلیل مشکلات پیش رو از جمله بحران اقتصادی چاره‌ای ندارد که گوش به فرمان صهیونیست‌ها در سیاست‌های خارجی باشد.

در هفته‌های اخیر کشور‌های غربی در دخالت‌هایی آشکار تلاش کرده‌اند از طرق مختلف با خط‌دهی عده‌ای در داخل کشور نقشه‌های شوم خود را در قالب اغتشاشات داخلی پیاده سازی کنند. در این راستا در هفته‌های گذشته مصی علینژاد با موضوع بررسی آشوب‌های خیابانی در ایران دیداری با رئیس جمهور فرانسه ترتیب داد که این دیدارپشت پرده‌های پیچیده‌ای دارد که باشگاه خبرنگاران جوان تلاش کرده است در مصاحبه با «آلن بناژام» کارشناس و تحلیلگر فرانسوی به بازبینی زوایای پنهان این ماجرا بپردازد.

دلیل دیدار اخیر امانوئل مکرون با یکی از سرشاخه‌های اپوزیسون ایران در کاخ الیزه چیست؟

آلن بناژام در جواب این سوال گفت: این دیدار در ظاهر آن چیزی است که دیده می‌شود. مردم تصور می‌کنند که این شاید یک دیدار ساده میان یک چهره اپوزیسیون با یک رئیس جمهور کشور اروپایی باشد. در صورتی که حقیقت پیچیده‌تر از این موضوع است. اروپا در حال حاضر اوضاع خوبی ندارد. اقتصاد در سایه جنگ اوکراین به شدت در حال رکود است. زمستان بحران سوخت و انرژی را جدی‌تر کرده؛ قیمت مواد ضروری زندگی بسیار بالا رفته، در خود فرانسه نانوایی‌های زیادی به دلیل قیمت بالای قبض‌های برق و گاز تعطیل شده اند. مقامات اروپایی فعلاً امیدی به پایان جنگ اوکراین ندارند چراکه زلنسکی به عنوان یک فریب خورده سیاست‌های آمریکا فعلاً برنامه‌ای برای مذاکره با روسیه ندارد. آمریکا و اروپا بر سر ادامه جنگ اوکراین چالش‌های مهمی با هم دارند. در این راستا اروپا چاره‌ای ندارد تا برای گذران این دوران سخت گوش به فرمان صهیونیست‌ها باشد. این دیدار هم یکی از نمونه‌های آن است. دیدار مکرون با یک چهره اپوزیسون در ایران با برنامه ریزی دقیق صهیونیست‌ها انجام شد.

در این دیدار فردی به نام برنارد هنری لوی هم حضور داشته، نظر شما در مورد این فرد چیست؟

او در پاسخ گفت: اصلاً نباید از حضور هنری لوی در چنین دیداری تعجب کرد. هر جایی که بویی از جنگ باشد حتما ردپای این فرد دیده می‌شود. جنگ‌های مختلف را بررسی کنید از بوسنی گرفته تا اوکراین این فرد در تمامی آن‌ها یک نقشی در پشت پرده داشته؛ تمامی کسانی که او را می‌شناسند و به کار‌های او اشراف دارند می‌دانند که هنری لوی یک فرد آشوب طلب و جنگ خواه است. این فرد در تمام نزاع‌هایی که در جهان عرب و اسلام صورت گرفته نقش داشته؛ گرچه او خود را یک پژوهشگر یهودی می‌داند و تلاش می‌کند در تمام امور خود را جدای از مقامات صهیونیستی نشان دهد، اما این فرد مهره اصلی صهیونیست‌هاست. اگر کتاب‌ها و مقاله‌های این فرد را بخوانید حتما به این نکته خواهید رسید که او یک طرفدار سرسخت صهیونیست‌هاست. او از دانشگاه تل آویو دکترای افتخاری دارد او هر جایی که احساس می‌کند رژیم صهیونیستی در حال تحمل فشاری است و یا اینکه با مشکل مواجه شده تلاش‌های خود را آغاز می‌کند.

 نمونه‌هایی از حضور هنری لوی را در جنگ‌ها و آشوب‌هایی که به آن‌ها اشاره کردید، بیان کنید؟

آلن بناژام در خصوص این سوال گفت: در جنگ لیبی، در تمام تحولات کشور‌های عربی در یک دهه اخیر، در جنگ افغانستان، در تشدید تنش‌ها در یمن، در جنگ عراق و تلاش کرد‌های منطقه برای اعلام استقلال در تمام این هنری لوی حضور داشته و به نوعی مهره صهیونیست‌ها برای رصد اوضاع و در بیشتر مواقع برای خط دهی مخالفان بود. من اسناد موثقی دارم که نشان می‌دهد هنری لوی یکی از عوامل اصلی تحرکات کرد‌ها در منطقه مشترک عراق، سوریه و ترکیه است. او در بسیاری از نوشته‌های خودش به این نکته اشاره کرده که کُرد‌ها باید به استقلال برسند و آن‌ها لیاقت داشتن کشوری مستقل را دارند.

هنری لوی یکی از متخصصان اصلی صهیونیست‌ها برای دخالت در خاورمیانه است. اگر از پژوهشگران جنگ سوال کنید قطعاً بیشتر آن‌ها این حرف را تایید خواهند کرد که هنری لوی عامل اصلی آغاز جنگ در لیبی و نابودی زیرساخت‌های تمدنی و فرهنگی در این کشور بود به نحوی که پس از سال‌ها از مرگ «معمر القذافی» مردم لیبی هنوز به آرامش نرسیدند و اوضاع همچنان در این کشور پیچیده است. در واقع «فرانسوا سارکوزی» لوی را به عنوان فرستاده فرانسه به لیبی انتخاب کرده بود او هم از طریق ارتباط‌هایی که داشت آمریکا را با خود همراه کرد و آن داستانی که شاهد آن بودیم بر سر مردم لیبی آمد.

 این فرد با چه هدفی باید در نشست رئیس جمهور فرانسه با یک چهره اپوزیسیون ایران حضور داشته باشد؟

این تحلیلگر فرانسوی در پاسخ به سوال آخر تاکید کرد هنری لوی یکی از مخالفان اصلی توافق هسته‌ای با ایران و مذاکرات برجام است. او بار‌ها در نوشته‌های خود به این نکته اشاره کرده بود که توافق با ایران می‌تواند منافع بسیاری را در اروپا و نیز از صهونیست‌ها به خطر بیاندازد. او بسیار تلاش کرده بود که مذاکرات هسته‌ای با ایران در همان مراحل ابتدایی متوقف شود، ولی حالا فرصت را مناسبتر دید و به نتیجه رسید شاید از طریق تقویت اپوزیسیون بتواند اقدامی در این جهت انجام دهد. این بحث البته خیلی مفصل است و نیاز به بررسی پیشینه این ماجرا دارد، ولی در همین حد باید بگویم که هنری لوی با نقشی که در این میان بازی کرد مذاکرات هسته‌ای ایران را هدف قرار داده بود و این مذاکرات از نگرانی‌های اصلی این طرفدار صهیونیست‌ها بود.

گفتنی است آلن بناژام، نویسنده، پژوهشگر و تحلیلگر مسائل سیاسی و اقتصادی در فرانسه است. او تحقیقات زیادی در زمینه مسائل ژئوپلیتیکی در خاورمیانه انجام داده و پژوهش‌های اخیر او در مورد چالش‌های غرب با برجام در مجله‌های فرانسوی منتشر شده است. او از جمله پژوهشگران ارشد مرکز تحقیقاتی "ولتر" در پاریس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
از سال 1945 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که آمریکا جنایتکار نقض حقوق بشر است و هم بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در سراسر جهان بوده است.
از سال 1945 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که اروپا جنایتکار نقض حقوق بشر است و هم بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در سراسر جهان بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
اروپا جنایتکار ثابت کرد قابل اعتماد نیست.
فرانسه جنایتکار ثابت کرد قابل اعتماد نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
جهان اسلام هرگز کشتار و جنایت‌های رژیم صهیونیستی را فراموش نخواهد کرد
که جهان عربی و اسلامی هرگز کشتارها، جنایت‌های غیرانسانی و غیراخلاقی علیه ملت فلسطین را فراموش نخواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
رئیس جمهور فرانسه را یک منبع آلوده سازمان سیا هدایت می‌کند
رئیس جمهور کنونی فرانسه دیگر لازم نیست رئیس جمهور آمریکا به او خط کاری دهد، بلکه یک منبع آلوده دست چندم اطلاعاتی سازمان سیا به او دیکته می‌کند که چه بگوید و چه موضعی بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
ما حقوق بشر اروپا جنایتکار را قبول نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
رسانه آمریکایی در قبال جنایات واشنگتن سکوت می‌کند چرا؟
رسانه آمریکایی در قبال جنایات اروپا سکوت می‌کند چرا؟
رسانه آمریکایی در قبال جنایات عربستان سعودی سکوت می‌کند چرا؟
رسانه آمریکایی در قبال جنایات امارات سکوت می‌کند چرا؟
رسانه آمریکایی در قبال جنایات ائتلاف متجاوز سعودی سکوت می‌کند چرا؟
رسانه آمریکایی در قبال جنایات ترکیه سکوت می‌کند چرا؟
رسانه آمریکایی در قبال جنایات اسرائیل سکوت می‌کند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
حامیان اغتشاشگران در آلمان بیشتر رقاص و آوازه خوان و سگ باز و همجنس باز بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
مکرون پسر تر گل ورگلی بود که در مدرسه مورد تجاوز جنسی همکلاسی هایش قرار می گرفت .خانم معلم ادبیاتش متوجه میشه از اون حمایت می کنه و یه جوری ضربات روحی اون را ترمیم می کنه .این خانم معلم که متاهل و داری فرزند بود ودهمسن مادربزرگش خودش می رفت درنخ مکرون آخر هم باهاش ازدواج کرد و پشتش را گرفت و ریس جمهور شد.
این است ریس جمهور گوگولی مگولی فرانسه
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۹:۲۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
فرانسه قراردادی برای ساخت نیروگاه اتمی بوشهر با ایران امضاء کرده و تمام پولش را از محمدرضا پهلوی نقدا گرفته ولی هیچ اقدامی در این راستا انجام نداده. باید در دادگاه بین المللی لاهه تمام پول را با خسارات وارده و دیر کرد آن را به دولت جمهوری اسلامی ایران پرداخت کند. این یک معاهده بین المللیست و تحت هر شرایطی لازم الاجراست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
ظاهراً مکرون از مصی علی‌نژاد خط گرفته.
Iran (Islamic Republic of)
محمد طاهر
۱۸:۳۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
چقدر باید بیسواد فکری باشی که فرق بین دشمن و دوست و وطن را نشناسی ، آخه خیلی باید ابله باشی و ندانی عنترنشنال سعودی و بی بی سی دوست ایران و این کشور نیستند و هر چرندیاتی را گفت باور نکنی شاید مدرک دکترا هم کسی داشت ولی اگر پیرو اینها باشد بیسوادی بیش نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
جاسوس های کثیف
مرگ بر شما و اربابتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
مکرون خودش یه صهیونیسته! به زودی با آغاز سرنگونی و ازبین رفتن سر مار، دنباله ها هم از بین میرن! وعده خدا حق است، چه اون روز ما باشیم چه نباشیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
چرا یک مسلمان مجاهد و یک آزادیخواه برنارد لویی جنایتکار را به درک واصل نمی کند برنارد اویی باید چند کشور دیگر نثل عراق ، افغانستان، یوگسلاوی سابق و صربستان انروزی و یمن و افغانستان و سوریه و لبنان و مناطق کُرد نشین را به تون و جنگ جنون بکشاند و تجزیه کند.!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
اینا بهونه است...ما قبولتون نداریم...چیه؟سردتون شده؟...بخلاف نقشه های پفکی تون نظام قدرتمند جمهوری اسلامی ایران سقوط نکرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
اینا بهونه است...ما قبولتون نداریم...چیه؟سردتون شده؟...بخلاف نقشه های پفکی تون نظام قدرتمند جمهوری اسلامی ایران سقوط نکرد؟
Germany
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
ایران از یک تمدن دوهزارو پانصد ساله برخوردار است اشاره به کسانیکه سعی در ناامن جلوه دادن امورات داخلی ایران دارند قطعان شما درنهایت دستمال کلینکس ته زباله هستید تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
ایران تمدن ۷۰۰۰ ساله داره.
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۲:۳۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
خیلی با تمدن و چرت پرت مطرح نکن ایران مفتخر است به ایمان و عقاید راستین خدائی و اسلامی و تشیع و ولایت و مهد دولت حضرت ولی عصر و وعده همه پیامبران الهی است ....بس صحبت های که شاه خائن از او دم میزد صحبت نکن .....و همین اغتشاشگران و وطن فروشان و خائنین به مملکت و منافقین کور دل همشون مدعی این تمدن هستن .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
چرا هنری لوی رو نمیکشید چرا افرادی که میتوانند اینقدر عمیق در وضعیت کشورها موثر باشند باید آزادانه و تحت پوشش دموکراسی آینده کشورها رو به خظر بندازن چطور اسراییل کثیف هر کسی که موجب رشد کشورهای مسلمان شده را ترور کرده ولی ما باید دست رو دست بگذاریم و کسی مثل هنری لوی خاور میانه را به آتش بکشد مردم خاور میانه چرا باید قربانی تفکرات و قدرت نفوذ چنین افرادی باشند باید دشمنان این سرزمین به درک واصل شوند
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۴:۱۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
فرانسه نیاز شدید به انقلاب اسلامی دارد. ما روش اجرای آنرا بخوبی بلدیم و اجرا میکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۳:۴۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
ما حقوق بشر غرب را قبول نداریم حقوق بشر را ما از نو برای جهان خواهیم نوشت
فرانسه اینهمه کشتار و کورشدن جلیقه زردهای خود را نمی‌بیند آیا و هزاران مورد نقض حقوق بشر در غرب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
امروز سیاست غرب، آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی مثل فرانسه و آلمان و انگلیس نه بدست حاکمان قانونی آنها بلکه توسط شبکه ای از صهیونیسم جهانی تعیین و اجرا می شود ازجمله این صهیونیست جنگ طلب و البته اگر روزی یک انتخابات واقعی بر اساس دمکراسی واقعی انجام گیرد و مردم غرب به معنی واقعی سیاستمداران خود را خودشان انتخاب کنند اوضاع کل جهان دگرگون خواهد شد و دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
این مکرون مکار بی صاحاب مرده روبگیرید افسارش ول شده تازگیا
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۳:۰۴ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
جنگ رسانه ای آخرین ترفندی است ک برای صیهونیسم مونده ضد ایران داره اجرا میکنه ک شکرخدا با درایت و فهم رسانه ی مردم ایران باز شکست خورده است

امیدوارم مقامات کشوری ب موضوع فرهنگی هم توجه داشته باشند بودجه فرهنگی رو برای سفرهای فرهنگی خودشون و سریالهای خانگی آبکی خرج نکنن
جوانان و نوجوانان ب تفریحات سالم نیاز دارند و اینکه حق دارند از امکانات فرهنگی استفاده کنن چ در روستا چ شهرستان باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
ای کاش حداقل یکبار هم که شده صربح تو رپی این مکرون که تماس تلفنی میگیرد بگوید برلی خلاصی از مشکلات اقتصادی در بغل اسراییل نپر برو به مردمت اعتماد کن که البته مشخصه که کشور فرانسه یمی از نستعنره های صهیونیسته مثل آلمان و دیگر کشور های هم سو با صهیونیست واصلا مردم شان مهم نیستند فقط صهیونیست مهمه و لین تز خود صهیونیستهاست مه دیکران را برده میدانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
حداقل از این آقا راهکار مقابله با اهداف هنری لوی هم میپرسیدید. اینجور که معلوم هست خود این آقا هم دنبال خاورمیانه هست.
Iran (Islamic Republic of)
سیدمحمدعلی
۱۱:۵۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
دوره ی جنگ ترکیبی دشمن برعلیه ایران پایان یافته
انقلاب ایران جنگ احزاب راپشت سر گذاشته
چیزی که باقی مانده جنگ روانی است که
آن هم از یهودی صفتان بنی قریظه وبنی نضیر وبنی قینقاع داخلی و قلعه ی خیبر خارجی است
که به لطف و وعده ی خداوندخانه شان ازخانه ی عنکبوت
هم سست تر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
ماشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۷ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
نزدیک است روزی که قرآن به مسلمانان وعده فرموده
که این صهیونیست ها را خانه به خانه تعقیب کرده
وبه درک واصل نمایند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
سلام ،

رژیم صهیونیستی مولودی است ،
که اگر به سرانجام موفق و نهایی نرسد ،
همه نظام فکری غرب باطل خواهد شد ،

همین ،

و البته :
قرآن کریم :
إِنَّ ٱلۡبَٰطِلَ كَانَ زَهُوقٗا ،


پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
آفرین پیمان مطالعه ات داره زیاد میشه
Iran (Islamic Republic of)
جان به لب
۲۱:۵۰ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
پیمان خیلی خوب شدی
آخرین اخبار