آشوب در ایران بهانه جدید غربی‌ها برای عقب کشیدن/ شایعاتی که ریشه در عدم صداقت دارد

اغتشاشات دو ماه گذشته در کشور بهانه جدیدی دست کشور‌های غربی عضو برجام به ویژه آمریکا داده تا این بار با بهانه‌ای جدید میز مذاکرات برجام را ترک کند.

مقامات بلندپایه سیاسی کشور‌های غربی اغتشاشات اخیر ایران را از طریق رسانه‌ها به‌صورت وارونه نشان می‌دهند و با جهت‌گیری‌های غیرواقعی و دروغین موجب واکنش افکارعمومی در سرتاسر دنیا شده‌اند، تا از این طریق بتوانند رویه‌های جدیدی را نسبت به ایران اتخاذ کنند.

رابرت مالی، «یکی از اعضای تیم دولت‌های دموکرات آمریکا در مذاکرات هسته‌ای با ایران» در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد، که مذاکرات احیای برجام دیگر در دستور کار واشنگتن قرار ندارد و تمرکزی هم روی آن نیست. فرستاده ویژه دولت بایدن در امور ایران، در بخش دیگری از همین گفتگو خاطرنشان کرد، واشنگتن اصراری به تغییر حکومت ایران ندارد، اما از حقوق بنیادین شهروندان عادی ایرانی حمایت می‌کند.

در همین رابطه، جوزپ بورل «مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا» هم در یک سخنرانی به ناآرامی‌های اخیر در ایران اشاره می‌کند و در اظهاراتی مداخله‌جویانه خواستار احترام به حقوق شهروندان ایرانی می‌شود. در واقع مقام‌های ارشد ایالات متحده آمریکا و کشور‌های اروپایی نسبت به حوادث و ناآرامی‌های اخیر ایران موضع‌گیری کرده‌اند و به دنبال شکل‌دهی یک اجماع علیه جمهوری اسلامی ایران و اتخاذ سیاست‌های محدود کننده هستند.

آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه «سه کشور اروپایی عضو برجام» برای عدم اجراء تعهدات خود، اغتشاشات (۱۴۰۱) ایران را بهانه کرده‌اند و بیانیه‌های مداخله جویانه‌ای در راستای امور داخلی ایران صادر کرده‌اند. لازم به ذکر است که، در کنار حوادث اخیر کشور، استفاده پهپاد‌های ایرانی توسط روس‌ها در جنگ اوکراین هم بهانه‌ای جدید جهت تشدید تحریم‌ها شده است. ادعایی که برای اولین بار توسط افرادی از جمله جیک سالیوان «مشاور امنیت ملی آمریکا» و رابرت مالی «دیپلمات ارشد ایالات متحده آمریکا» در خصوص فروش صد‌ها پهپاد ایرانی به روسیه مطرح شد و پس از آن «برلین، پاریس و لندن» اعلام کرده‌اند، که این اقدام جمهوری اسلامی ایران نقض قطعنامه (۲۲۳۱) شورای امنیت است. مقامات کشور در واکنش به این ادعا اعلام کرده‌اند، که سابقه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حوزه برخی فناوری‌های نوین به پیش از آغاز جنگ در اوکراین برمی‌گردد و هرگونه اتهام در خصوص فروش ادوات نظامی به روسیه را رد کرده‌اند، حتی کنستانتین ورونتسوف «معاون بخش منع اشاعه و کنترل تسلیحات در وزارت امور خارجه روسیه» اعلام کرده ادعای فروش پهپاد‌های ایرانی به روسیه برای نابودی نهایی برنامه جامع اقدام مشترک است.

گفتنی است که، در راستای وقوع اغتشاشات در ایران، جریان‌های فکری و سیاسی غرب از طریق امپریالیسم خبری واقعیت را وارونه نشان می‌دهند و با جهت‌گیری‌های غیرواقعی و دروغین موجب واکنش افکارعمومی در سرتاسر دنیا می‌شوند، تا از این طریق بتوانند رویه‌های جدیدی را برای موضع‌گیری‌های ویژه نسبت به ایران اتخاذ کنند. در این گزارش بهره‌وری مقامات غربی از رسانه جهت وارونمایی نسبت به حوادث اخیر کشور و ادعای فروش پهباد‌های ایرانی به روسیه مورد بررسی قرار می‌گیرد و در ادامه واکنش مقامات و رسانه‌های غربی نسبت به اعتراضات یا اغتشاشات در کشور‌های اروپایی بررسی می‌شود.

آشوب در ایران

وارونه‌نمایی رسانه‌های غربی

رسانه‌های مطرح غربی از جمله رویترز، نیویورک تایمز، گاردین و ... در دو ماه گذشته روی ناآرامی اخیر ایران به‌صورت ویژه متمرکز شده‌اند و لحظه به لحظه جریان‌های کف خیابان ایران را با رویکرد رسانه‌های ضد ایرانی و کاربران شبکه‌های اجتماعی پوشش می‌دهند و از عباراتی به مانند سرکوب معترضان، کشتار دسته جمعی جوانان و ... استفاده می‌کنند. اینکه رسانه‌های باسابقه غربی اعتبار کاری خود را با استناد به اخبار غیررسمی و بی‌اعتبار کاربران شبکه‌های اجتماعی زیرسؤال می‌برند، جای سؤال دارد؟ اما خط‌مشی این رسانه‌ها باتوجه به نگاه سردمداران غرب تعیین می‌شود، مقامات غربی سعی دارند از طریق رسانه‌ها اغتشاشات ایران را تطهیر کنند و نهاد‌های جمهوری اسلامی ایران را سرکوبگر، تا از طریق بتوانند برای برهم زدن مذاکرات برجام و عدم تعهدات بین‌المللی بهانه خوبی داشته باشند. گفتنی است که این رسانه‌های برای تشدید تحریم‌ها ادعای استفاده پهپاد‌های ایرانی توسط روس‌ها در جنگ اوکراین را مطرح کرده‌اند.

آشوب در ایران

واکنش مقامات غربی به حوادث اخیر ایران

مقامات بلندپایه سیاسی کشور‌های اروپایی عضو برجام هرکدام به نوبه خود نسبت به ناآرامی‌های ایران واکنش نشان داده‌اند. آنا لنوبربوک‏‏ وزیر امور خارجه فرانسه نهاد‌های جمهوری اسلامی را سرکوب‌گر نامیده است. وزیر خارجه آلمان، پس از نشست وزرای خارجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ از تصویب بسته جدید تحریم‌های این اتحادیه علیه مقامات و نهاد‌های جمهوری اسلامی که در سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات مردمی نقش دارند خبر داد. جمیز کلورلی‏ وزیر امور خارجه سابق بریتانیا خشونت نیرو‌های امنیتی جمهوری اسلامی علیه معترضان ایرانی تکان‌دهنده خواند و مقامات ایرانی را نقض‌کننده فاحش حقوق بشر دانست.

در واقع همانطور که در مطلب فوق به آن اشاره شد، مقامات غربی با استناد به کاربران شبکه اجتماعی و رسانه‌های ضد ایرانی نسبت به این حوادث اخیر کنش و واکنش منفی نشان داده‌اند و در آخر با بهانه کردن این مسائل جریان مذاکرات را متوقف و بسته‌های تحریمی جدید بر علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده‌اند. لازم به ذکر است، در سال‌های گذشته هم مقامات اروپایی و آمریکایی هربار موضوعی برای متوقف کردن مذاکرات برجام بهانه می‌کردند، اما این‌بار به‌غیر از موضوع سرکوب‌گری معترضان، ادعا کردند جمهوری اسلامی ایران به فدراسیون روسیه کمک نظامی ارسال می‌کند،

در همین راستا کنستانتین ورونتسوف «معاون بخش منع اشاعه و کنترل تسلیحات در وزارت امور خارجه روسیه» اعلام کرده ادعای فروش پهپاد‌های ایرانی به روسیه برای نابودی نهایی برنامه جامع اقدام مشترک است. در واقع برای اتمام مذاکرات تنها نمی‌توانستند به موضوع سرکوب معترضان بپردازند، به همین دلیل ادعا کردند که پهباد‌های ایرانی به روسیه ارسال می‌شود. گفتنی است که مقامات بلند پایه آمریکایی و اروپایی از طریق رسانه‌های خود اتهامات بی‌پایه و اساسی را به ایران وارد کرده‌اند، اما چرا مقامات اروپایی زمانیکه حکومت داعش از ادوات نظامی آمریکا بهره می‌برده به این موضوع اشاره نکرده‌اند؟

اغتشاشات ایران

ایران

واکنش رسانه‌های غربی به اعتراضات در اروپا

انتشار یک فراخوان جمعی در روزنامه لوپاریزین فرانسه در روز شنبه ۱۷ نوامبر ۲۰۱۸، در پی افزایش قیمت سوخت، معترضان پاریسی را با جلیقه‌های زرد به منظور دیده شدن و همدلی با طبقه کارگر به خیابان‌ها کشاند. دولت برای کنترل اوضاع باتوجه به حجم معترضان و‌کشتار شکل گرفته از ارتش برای پایان دادن به موضوع کمک گرفت و برای تظاهرات غیرقانونی جریمه‌های سنگینی را اعلام کرد. اما رسانه‌های فرانسوی که امروز خیابان‌های تهران را لحظه به لحظه رصد می‌کنند، در آن زمان به موضوع جلیقه زرد‌ها زیاد نمی‌پرداختند. پاسخ امنیتی فرانسه نسبت به معترضان به حدی خشن بود، که نهاد‌های حقوق بشری داخلی و خارجی به این موضع واکنش نشان داد‌ند.

در همین رابطه تظاهراتی در طول این سال‌ها به دلایل مختلفی از جمله تشدید تورم اقتصادی و یا ... رخ داده است. اما امپراطوری رسانه‌ای غربی با تلطیف‌سازی مسئله را ساده عنوان کرده‌اند و یا اصلاً به آن نپرداخته‌اند و حتی مقامات دیگر کشور‌های اروپایی نسبت به سرکوب شدید معترضان واکنشی نشان نداده‌اند. چرا این کشور‌ها که در بازه‌های زمانی مختلف معترضان را به شدیدترین شکل ممکن سرکوب کرده‌اند، قصد دارند اغتشاشاتی را که مخل آسایش و امنیت کشور شده را با قدرت رسانه‌ای خود تطهیر کنند؟

آشوب در ایران بهانه جدید غربی‌ها برای عقب کشیدن/ شایعاتی که ریشه در عدم صداقت دارد

منبع: مرکز مقابله با شایعات سایبری سازمان فضای مجازی سراج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۱
خطاب به اغتشاشگران بویژه جوانان فریب خورده : حالا به پوشالی بودن وعده هایی که اونور آبی ها بهتون داده بودند پی بردید . ؟ دشمنان واقعی خودتان را شناختید ؟ به استعمارگری و استثمارگری آمریکا و اسرائیل و انگلیس و برخی اروپائیها واقف شدید ؟ خیانت خاندان کثیف پهلوی و رجوی و منافقین و کوموله و دمکرات , برایتان مسجل شد . همانهایی که جیبهایشان از دلارهای نفتی گاوهای شیرده آهمانهاییپر شد و بدبختی را به شما هدیه کردند . ؟ کجایند که به داد شما برسند ؟ احوالتان را هم میپرسند ؟ آزادتان کردند ؟ زن و زندگی و آزادی را برایتان تأمین کردند ؟ ...... واقعا خاک بر سرتان که لعن و نفرین ابدی را برای خودتان خریدید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۵ آبان ۱۴۰۱
صبر کنید سرما به اروپا بیاد معلوم می شه کی التماس می کنه این گرگهای روباه صفت فعلا بوی کباب را شنیدن نمی دانن دارن خر داغ می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۵ آبان ۱۴۰۱
اینها که انقدر الان پیغام میفرستن بیاید محرمانه مذاکره کنیم ، جرئتش رو ندارن و جلوی دوربین علیه ایران گنده گویی می کنند ... اگر عقل داشتند برجام رو که چندین سال خودشون واسطه فرستاده بودن تا مذاکره بشه رو پاره نمیکردن که بعد از اون ترامپ احمق ، نه راه پس داشته باشن نه راه پیش ...
در هر صورت میدونن که چه به مذاکره برگردن و به ایران بخوان امتیاز بدن چه الان که ایران در برجام نیست ، در هر دو صورت براشون ضرره و باید امتیاز بدن ... همینطور تو گل موندن :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۱
حالا منتظر باشید که هوا سرد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۱۵ آبان ۱۴۰۱
تکلیف دشمن روشنه دشمنی ولی باید مواظب غضنفر بود که داره گل به خودی میزنه.
باید دید روشنفکران غربگرای داخلی که در دستگاههای اجرایی جا خوش کردن چگونه آب به اسیاب دشمن میریزند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۱۵ آبان ۱۴۰۱
تا چند وقت پیش که آمریکا اومده بود جلو و میخواست برجام امضا کنه شماها ناز می کردید و تضمین میخواستید. الان که اونا عقب کشیدن احساس میکنم افتادید به التماس کردن و دلتون میخواد همون برجام بدون تضمین رو امضا کنید ولی کسی تحویلتون نمیگیره.
می‌دونم منتشر نمیشه .ولی اون احمقی که این متن رو میخونه متوجه میشه که مردم به اندازه خودشون میفهمن
Iran (Islamic Republic of)
۰
۰۸:۵۳ ۱۵ آبان ۱۴۰۱
حالا منتظر باشید که هوا سرد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۱
اولا که , احمق تویی و امثال تو . ثانیا , احساست هم مثل فهم و شعورت پرت میزنه , مطمئنی چیز دیگری احساس نمیکنی ؟ ثالثا , همه دنیا , میدونند و فهمیده اند که حاکمان منحوس آمریکا به هیچ چیز جز منافع خودشون اهمیت نمیدهند و حتی با شرکا و نوکران و گاوهای شیرده خودشون هم صادق نیستند چه برسه با دشمن درجه یکشون یعنی ایران اسلامی . ایران به هیچوجه با شرایط غیراصولی و غیرمنطقی آمریکا و اروپا موافقت نخواهدکرد و اصولا امیدی هم به برجام نداریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۵ آبان ۱۴۰۱
اره امریکا گفت من امضا میکنم ، بریم دیگه با هم بسازیم ، اینا گفت نه نمیخواد ..!
خب اخه عقلم خوب چیزیه خودتون نوشتید تضمین امریکا، برای اینکه دوباره به سرش نزنه از چیزی که خودش امضا کرده بیاد بیرون ... یا میخواید دوباره اون ترامپ نازنین بدون هیچ غرامت و خسارتی هر کاری خواست بکنه و دوباره همون ماجراها !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۱
3 ماه پیش شما بودی ناز میکردی میز مذاکره ترک میکردی ....حضرات عصبی کرده بودین....حالا انها عجله ای نمی بینند برای مذاکره....شما دردتون امده؟ شما از همون اول دنبال مذاکره نبودین مردم بدبخت و سر کار کذاشته بودین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۱
گیریم اون چیزی که شما میگی درست ، اون وقت کی برجام رو به زندگی مردم گره زدن ؟؟؟ نکنه مثل دولت قبل ، آب خوردن مردم رو هم ربط به برجام دادن !! که جناب روحانی میگفت حتی برای آب خوردن هم نیاز به برجام داریم و با این حرفا از خودشون صلب مسئولیت می کردن ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۱
شایدبرای ایران موقعیت ایجادکندحداقل به بمب اتم دست یابدشایدبهتریاشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۶ ۱۵ آبان ۱۴۰۱
غرب هیچ موقع در طول تاریخ به حقوق ملت های غیر غربی
مخصوصا مسلمانان و ایران اعتنایی نداشته و اختصاص به چهل سال گذشته و انقلاب اسلامی هم نداره آنها همیشه با سر کار آوردن رژیم های سرسپره مثل رژیم پهلوی و آل سعود اقدام به چپاول اموال ملت ها کرده اند و به این دزدی عادت نموده اند و حق ما را نخواهد داد مگر اینکه ما قدرتمند شویم و از حلقوم شان بیرون کشیم .
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۱:۳۶ ۱۵ آبان ۱۴۰۱
غرب و صداقت؟ اونم در مقابل ایران؟ رو دیوار چه کسی دارید یادگاری می نویسید؟ ادمین اینو پخش نکن آبروت میره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۱۵ آبان ۱۴۰۱
آشوب فقط آب در آسیاب دسمن ریختن فایده دیگه ای نداره. البته دل ما رو هم خون میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
ما اصلا مخالف هر سازشی با کشور هایی که می‌خواهند به ما زور بگن هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
به برجام دل خوش نکنیم. فقط کار و تلاش .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۱۵ آبان ۱۴۰۱
منظورت از کار و تلاش ...تلاش برای دزدی بیشتره دیگه....درسته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
سلبریتی های وطن فروش باید از صفحه تلویزیون و سینما پاک شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
چرا؟
گدای برجام اید!
آتش زدن برجام.
خروج ازNPT.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
چرا قانون مالیات برای سلبرتی ها وضع نمیشود تا اینقدر وقیح نشوند که علیه امنیت ملی 85 میلیون نفر با اجنبیها هم صدا شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
قانون مالیات که وضع بشه.مثل همه مردم باید مالیات بدن.ولی بقیه جمله رو قبول ندارم.اونا هم شهروند همین کشورم و حق اظهار نظر دارن.درست مثل خوده شما.واقعا ۸۵ میلیون از مردم مثل شما فکر نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۱
چون مثل سریال گاندو بچه هاشون تو بقل آنور آبی هسن خودشون ام دو تابعیتی با چمدان بسته و آماده برا رفتن و وظیفه شون هم اینجا شده خدمت به جیب خودشون و چوب لا چرخ کارای مملکت گذاشتن ! ماشالاه یکی دو تا ده تا هم که نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
ادعا‌های تکراری عربستان درباره دخالت ایران در امور داخلی سوریه/ و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم کودک کش سعودی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
حوادث اخیر کشور به خاطر اعتماد ایران به آمریکا و کشورهای اروپایی بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
تداوم مواضع مداخله جویانه اروپایی‌ها علیه ایران
آلمان و ۸ کشور اروپایی به‌دنبال تحریم ایران
تیراندازی در مریلند آمریکا/ ۵ نفر کشته شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
صرفا جهت اطلاع: دلار 36 هزار را رد کرد و سکه 16 میلیون را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
دلار گران نشده این پول ملی ماهست که کم ارزش شده علی برکت لله متاسفانه دلار برای بقیه کشورها قیمتش مناسب هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
و این وضع همچنان هم ادامه داره و هر روز بدتر و بدتر و هیچ کس هم پاسخگو این تورم نیست.خانه از پای بست ویران هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
از نظر دولت همچی گل وبلبل واسه ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
جنایت تروریستی در شاهچراغ شیراز نشان داد که مدعیان دروغین حقوق بشر و مزدورانشان هنوز هم با ملت ایران دشمن هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
دولتمردان آلبانی بدانند در اختیار قرار دادن قلمرو کشور خود به عنوان پایگاه سازمان تروریستی منافقین مصداق آشکار تروریسم دولتی است و این آتشی که برافروخته‌اند در آینده دامن خودشان را هم خواهد گرفت.
همه کشورهای اروپایی پایگاه گروهگ تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین شده است چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
این پیام مطمئنم بلافاصله بعد خوندن حذف میکنی ولی اینو بدون روز حساب نزدیک هستش مطعمن باشید روز موعود نزدیکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
دیدی که پیامت منتشر شد . قطعا حق با توست . روز موعود , یعنی ظهور امام زمان و نابودی آمریکا و اسرائیل و اذنابشون نزدیکه . جمهوری اسلامی ایران , از همیشه مقتدر تر و محبوبتر در نزد صالحان دنیاست و تعداد مخالفانش مهم نیست , چونکه هیچ غلطی نمیتوانند انجام دهند و زور بیخودی میزنند . انقلاب اسلامی هم زمینه ساز ظهور موعود نجات بشریت و نابودی استکبار جهانیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
مرگ بر آشوبگران غرب گدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
۱۱ نفر از عوامل اصلی حمله به پلیس دستگیر شدند
۱۱ نفر از عوامل اصلی حمله به پلیس در جریان درگیری‌های روز پنجشنبه در کرج حین خرو‌ج از مرز دستگیر شدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
منتظر فرمان رهبری هستیم تا آمریکا اسرائیل را نابود کنیم ما همه سرباز تویم خامنه‌ای گوش به فرمان تویم خامنه‌ای خدا قوت سربازان گمنام امام زمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
کاش زودتر بساط این منافقین و اشوبگران جمع بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
اسرائیل در حملات اخیر مرتکب جنایت‌های جنگی شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
وقتی در اظهارات سیاسیون بوی از التماس می آید دشمن هم استفاده میکند .اندکی تحمل سحر نزدیک است.
بعد از این اتفاقات ناگوار که تمام خواهد شد دشمن به زانو درآمد به مذاکره تن خواهد.داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
قیمت دولار بگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
جانم فدای میهنم ایران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
امروز آمریکا باید جنگ و خشونت علیه زنان و کودکان یمنی رو قطع کنه آمریکای جنایتکار از این راه اسلحه به بن سلمان پست و زبون میفروشه و جیب‌هاشو پر می‌کنه از اون طرف هم از اغتشاشگرای ایران حمایت میکنه مرگ بر آمریکای منافق دورو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
یمن بماچ فعلا ک نزدیک ۲ ماهه ایران هز یمن بدتر شده بفکر ملت کشور خودت باش
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
باید با اغتشاش گران برخورد عبرت آموز تاریخی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
باید دستشونو قطع کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
اگر اینها کلید این اتفاق را در اربعین زدند می‌خواهند هرسال در اربعین ناامنی کنند و به کوری چشمشان و به یاری خدا و مکرو و مکرالله فالله خیرالماکرین ما ملت شهادتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
نگران نباشید بکشید ما را ما بیدارتر می‌شویم و مکرو و مکرالله فالله خیرالماکرین.....راه شهدا ادامه دارد ما چه می‌دانیم در اربعین شهدای عزیزمان از امام حسین امضای شهادتشان را گرفتند مرگ حق است و چه بسا شهادت باشد که شیرین است....فتنه ها سره از ناسره را مشخص کرد هر کی منافق بود هر کی رفتار داعش گونه داشت مشخص شد اینها فقط می‌خواهند انتقام اربعین امام حسین را از ما بگیرند به کوری چشمشان دو ملت عراق و ایران باهم برادرند و سال دیگه اربعینی باشکوه تر خواهند گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
چ ربطی داشت ب اربعین ؟؟؟؟ اعتراضات بعد اربعین بود ک
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۶:۲۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۱
خب راست میگی برو شهید شو.
ترسو بزدل مثل شما کم نیست که فقط شعار میدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
مگه قرار نبود معیشت مردم را به برجام گره نزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
مگه قرار نبود معیشت مردم را به برجام گره نزنید
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۴:۵۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
دیدین چه جوری افتادین تو دام؟
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۴:۵۵ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
میز مذاکره را ترک می‌کنند؟؟ به جهنم.
همان موقع هم که برجام امضا شد و روحانی بشکن میزد ، دو سال بعد از توافق ، یعنی یکسال قبل از خروج ترامپ از برجام ، رییس بانک مرکزی ،(سیف) به آمریکا رفت و دریک سخنرانی گفت حاصل برجام برای ایران - ۰ - (صفر)بوده است.
برجام از اول دام بود. برجام محال است به نتیجه مطلوب برسد.
باید قوی شد. قوی و مقتدر .
هم در تولید و اقتصاد و هم در قدرت نظامی. تمام پارامترها برای تبدیل شدن به یک ابرقدرت جهانی برای ایران وجود دارد. مدیران دست پاک و کار بلد می‌خواهد و ملت هوشیار و همراه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
حسن روحانی به مردم ایران خیانت کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
یادتون رفته بعد از امضای برجام داشت کم کم اقتصاد خ ب میشد و شرکتهای خارجی برای سرمایه گذاری برمیگشتن ایران.چقد نمک نشناسید.قیمت سکه اومده بود پایین
Iran (Islamic Republic of)
رهگذر
۱۴:۴۸ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
تا اونجا که شما اطلاع رسانی کردید تمام تحریم ها برای اشخاص بوده که دیگه نمیتونن از مملکت برن بیرون این چیز بدیه که انقدر روش مانور میدن؟یا حضرات مسئول ناراحت شدن تور اروپا و کانادا کنسل شده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
واقعاً ایران خیلی مظلومه و اینکه در رأس مبارزه با تروریست ها در جهان است
خدایا این کشور مظلوم رو حمایت کن
خدایا به حق حضرت معصومه (س) که امروز روز وقات ایشان است و پیش تو بسیار مقام داد، ظلم این ظالمان را به خودشان برگردان
الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
اینها رو کسانیکه عاشق غرب هستند نمی خونند چون سرشون همیشه در اونجا است. باید طور دیگری این خبرها رو به گوش همین عاشقان غرب برسونید تا مطلع شوند که غرب هرگز خوبی شون رو نمی خواهد
ای کاش امکانی فراهم می شد و این عاشقان غرب می رفتند و اونجا زندگی می کردند تا ببینیم چقدر بهشون احترام خواهند گذاشت
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۰۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
برن گم شن برجام نیست نا فرجام هست تا الان چه نتیجه ای داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
والا شما دست دست کردید همش پاسکاری
آخرین اخبار