اولیانوف: رفتار آمریکا در قبال مذاکرات برجام غیرمسئولانه است

نماینده دائم روسیه در مذاکرات برجامی تنها راه رفع نگرانی‌های غرب را مذاکره و نهایی کردن برجام دانست.

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین، در پیامی توییتری از برگزاری نشستی سه جانبه میان ایران، روسیه و چین و بحث درباره مسائل مشترک خبر داد و درباره برجام اظهاراتی را مطرح کرد.

اولیانوف در رشته پیامی در ابتدا نوشت: «آمریکایی‌ها نسبت به پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی می‌کنند، تنها راه رفع این نگرانی‌ها مذاکره و نهایی کردن برجام است. آمادگی نداشتن برای پایان دادن به مذاکرات، همراه با ذکر گزینه نظامی غیرمسئولانه است.»

او در پیامی دیگر نوشت: «ما در جلسه شورای امنیت به جدیت گفتیم که قطعنامه تروئیکای اروپایی و آمریکا بر مذاکرات میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاثیر می‌گذارد. اخطارهای ما درست بود، مسئولیت بر عهده حامیان قطعنامه است.»

اولیانوف در انتها نوشت: «نابه‌هنگام خواندن این قطعنامه اتفاقی نبود، این قطعنامه دقیقا پس از توافق بین ایران و دبیرخانه آژانس بین المللی انرژی اتمی برای انجام رایزنی در تهران مطرح شد. چه چیزی برای مطرح شدن چنین قطعنامه‌ای مطرح بود؟»

این در حالیست که به تازگی «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در اظهاراتی ضمن تکرار ادعای کمک نظامی جمهوری اسلامی به روسیه، به مداخله گری در امور داخلی ایران نیز پرداخت.

او پیشتر هم در واکنش به تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل، در حساب کاربری خود در توییتر نوشته بود: «قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره رویداد‌های رخ داده در ایران حاکی از عزم جامعه بین المللی برای توجه به موارد نقض جدی حقوق بشر در این کشور است.» مالی همچنین مدعی شد اولین گزینه در خصوص برنامه هسته‌ای ایران دیپلماسی است، اما ابزار‌های دیگر مانند گزینه نظامی نیز وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار