روسیه: ایران بیشترین پایبندی را به تعهدات هسته‌ای خود داشت

مقام روس با اشاره به خروج آمریکا از برجام تاکید کرد ایران سال‌ها در میان کشور‌های عضو آژانس بیشترین پایبندی را به تعهدات خود داشته است.

ولادیمیر یرماکوف، مدیر بخش منع گسترش و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد ایران قصد دارد سلاح هسته‌ای تولید کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری اسپوتنیک عربی، ولادیمیر یرماکوف افزود: ایران یکی از طرف‌های دارای حسن نیت در معاهده منع گسترش سلاح هسته‌ای بوده و هنوز هم هست و امضای برنامه جامع اقدام مشترک در سال ۲۰۱۵ به رفع نهایی همه سوالاتی که آژانس بین المللی انرژی اتمی در آن زمان از تهران کرده بود، کمک کرد.

وی اظهار داشت: پس از آن، ایران سال‌ها در میان کشور‌های عضو آژانس بیشترین پایبندی را به تعهدات خود داشته و از تعهدات خود خارج نشد.

این مقام روس تاکید کرد: هیچ مدرکی دال بر قصد تهران برای تجدید نظر در مشارکت خود در معاهده منع گسترش سلاح هسته‌ای با هدف تولید سلاح هسته‌ای وجود ندارد.

پیشتر نیز سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه با بیان این‌که «فضای سیاسی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران نامطلوب است»، گفت: وضعیت احیای برجام بعد از قطعنامه اخیر برخی کشور‌ها در جلسه شورای حکام آژانس انرژی اتمی در محکومیت ایران بسیار پیچیده شده است.

ایران سال ۲۰۱۵ برجام را امضا و موافقت کرد در ازای لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور، برنامه هسته‌ای خود را محدود کند. با این حال، آمریکا سال ۲۰۱۸ از این توافق خارج شد و تحریم‌ها را مجدداً علیه ایران اعمال کرد. این وضعیت باعث شد ایران تعهدات هسته‌ای خود را در چارچوب توافق کاهش دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۹ آذر ۱۴۰۱
برجام دیگر مرده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۹ آذر ۱۴۰۱
ایران خیلی اقایی کرد که به تعهدات پایبند موند وقتی اونا همش تحریم می کردن
آخرین اخبار