نخستین رویداد لایحه تبریز

نخستین رویدار ملی لایحه تبریز با حضور معاون اول قوه قضائیه و جمعی از وکلای دادگستری تبریز برگزار شد.

معاون اول قوه قضائیه در این جلسه با اشاره به اینکه شغل شما وکلای دادگستری دارای جایگاه بسیار والایی است، گفت: اگر برای پرونده‌ای وکالتی کردید یک شاخص مهم باید در نظرتان باشد که ایا کار رادرست انجام دادید یا نه لذا تلاش کنید تمام فکرو دغدغه شما برای این موضوع باشد. 

 

او افزود: برای کسی که وکالت می‌کنید فکر کنید از بستگان شماست انوقت وکیل خوبی می‌شوید، کتمان واقعیت و حقایق می‌تواند اعتبار حرفه‌ای شما را مخدوش کند.

 

او  تصریح کرد: باید شان و جایگاه خودتان را حفظ کنید باید در جامعه مراقب صحبت کردنتان باشید، توسل به ادله منطقی و اگاهی کامل از ادله‌های حقوقی وظیفه شماست.

 

حجت الاسلام مصدق با تاکید اینکه یکی از الزامات قانونی هم حفظ اسرار موکل و حیثیت و شرافت اوست و از وظایفماست، خاطر نشان کرد: ما محرم موکل هستیم و نباید اسرار او را در جا‌های دیگر بازگو کنیم تا به او خیانت نشود.

 

او  افزود: باید احترام و نزاکت نسبت به محاکم و قضات و ادارات را داشته باشیم، عدم توسل به وسائل خدعه امیزبرای کار‌های مختلف اسیب‌های جدی بهمراه دارد، همچنین حفظ شان وکیل در محضر دادگاه هم از دیگر الزامات است چون نوع برخورد با وکیل طرف مقابل بسیار مهم است.

برچسب ها: وکلا ، عدالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار