سد باباحیدر با پیشرفت ۸۰ درصدی همراه است

فرماندار فارسان گفت: با اهتمام دولت سیزدهم و با توجه به مصوبه سفر استانی رئیس جمهور، دریاچه این طرح زمستان امسال آبگیری می‌شود و انتظار ۱۴ ساله برای افتتاح آن به پایان می‌رسد.

سید هادی صالحی فرماندار فارسان اظهار کرد: یکی از اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم فعال‌سازی طرح‌های راکد و نیمه‌تمام سال‌های گذشته است که یکی از مهمترین این طرح‌ها در استان و شهرستان فارسان، سد باباحیدر و طرح انتقال آب از این سد به شمار می‌رود و با اهتمامی که برای تکمیل این طرح به کار گرفته شده است امید می‌رود زمستان امسال دریاچه سد آبگیری شود.

وی سد باباحیدر و خط انتقال آب از این سد را از مهمترین مصوبات سفر رییس‌جمهور اعلام کرد و گفت: در سفر رییس‌جمهور و هیات دولت به استان ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد و ۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرای خط انتقال آب باباحیدر، اختصاص یافت و تخصیص این میزان اعتبار می‌تواند روند اجرای این ۲ طرح مهم را سرعت ببخشد.


بیشتر بخوانید


فرماندار فارسان با بیان اینکه پیمانکار سابق سد باباحیدر نسبت به برنامه زمانبندی عملکرد مناسبی نداشته است، افزود: به همین دلیل بر اساس قانون، خاتمه پیمان داده شده است و پیمانکار جدید که قرارگاه خاتم است بزودی فعالیت خود را برای ادامه اجرای طرح آغاز می‌کند.

صالحی خاطرنشان کرد: در طول یک‌سال اخیر یکی از موانع اجرای سد باباحیدر عبور خط انتقال برق فشار قوی از بستر دریاچه سد بود که به همت دولت رفع شد و علاوه‌بر آن شرکت آب منطقه‌ای استان متعهد شده است تا مسیر دسترسی روستای امیدآباد سراب که با آبگیری سد زیر آب می‌رود را تغییر دهد و نسبت به انجام زیرساخت و آسفالت مسیر جدید اقدام کند.

وی پرداخت حقوق معوق هشت ماهه کارگران سد باباحیدر را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: حقوق و مزایای کارگران سد تا پایان مرداد پرداخت شده است و پس از آن برای مدت زمانی که طرح به سبب عملکرد نامناسب پیمانکار دچار توقف شده است با رایزی با اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و سازمان تامین اجتماعی، بیمه بیکاری برای کارگران در نظر گرفته شده است این در حالی بود که پیمانکاران قبلی بدهی‌های انباشته به تامین اجتماعی داشتند، اما مساله بدهی پیمانکار را از حق و حقوق کارگران جدا کردیم.

فرماندار فارسان خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شده است تا با آغاز به کار پیمانکار جدید اولویت جذب نیرو با کارگران قدیمی طرح باشد.

صالحی در ادامه با اشاره به آغاز به کار اجرای طرح خط انتقال آب سد باباحیدر اظهار داشت: این خط انتقال به طول ۳۵ کیلومتر خط اصلی و ۱۰ کیلومتر خطوط فرعی، ۴۴۱ میلیمتر برثانیه آب شرب پایدار را به ۶ شهر و ۱۱ روستای شهرستان فارسان انتقال می‌دهد و علاوه‌بر آن کاربری آب کشاورزی و صنعت نیز در این طرح دیده شده است.

وی تصریح کرد: پیمانکار طرح قول داده است چنانچه در اجرای طرح معارضی شکل نگیرد آن را ظرف مدت ۶ ماه به بهره‌برداری برساند.

فرماندار فارسان افزود: انتظار می‌رود افرادی که در مسیر اجرای این طرح دارای زمین هستند در تملک زمین‌ها از سوی دولت همکاری کنند و چالشی در این خصوص برای اجرای طرح شکل نگیرد تا این طرح هرچه سریع‌تر افتتاح و مردم شهرستان و درمجموع کل استان از مواهب آن بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار