روسیه: پارلمان اروپا باید به عنوان «حامی حماقت‌» معرفی شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به قطعنامه ضدروسی پارلمان اروپا واکنش نشان داد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به قطعنامه پارلمان اروپا در «حامی تروریسم» خواندن روسیه در تلگرام نوشت: من پیشنهاد می‌کنم پارلمان اروپا به عنوان «حامی حماقت‌» معرفی شود.

به گزارش رویترز، پارلمان اروپا روز چهارشنبه روسیه را به عنوان کشور حامی تروریسم معرفی کرد و مدعی شد که حملات نظامی مسکو به اهداف غیرنظامی مانند زیرساخت های انرژی، بیمارستان ها، مدارس و پناهگاه ها ناقض قوانین بین المللی است.

این اقدام تا حد زیادی نمادین است، زیرا اتحادیه اروپا چارچوب قانونی برای حمایت از آن ندارد. در عین حال، این اتحادیه قبلاً تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را علیه روسیه به دلیل حمله این کشور به اوکراین اعمال کرده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از آمرکیا و دیگر کشور‌ها خواسته است که روسیه را به عنوان دولتی حامی تروریسم معرفی کنند و نیرو‌های این کشور را به هدف قرار دادن غیرنظامیان متهم کرده است که مسکو آن را رد می‌کند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا علیرغم قطعنامه‌هایی که در هر دو مجلس کنگره از او خواسته شده است، تاکنون از قرار دادن روسیه در این لیست خودداری کرده است.

به گزارش سرویس تحقیقات پارلمانی اروپا، پارلمان‌های چهار کشور تاکنون روسیه را به عنوان حامی تروریسم معرفی کرده‌اند: لیتوانی، لتونی، استونی و لهستان.

روز گذشته نیز مجمع پارلمانی ائتلاف ناتو به روسیه لقب «دولت تروریست» داد و بررسی حمله مسکو به کی‌یف را در دادگاه بین المللی ویژه خواستار شد.

نیرو‌های مسلح روسیه از ۲۴ فوریه گذشته عملیات نظامی ویژه‌ای را برای حمایت از منطقه دونباس در جنوب شرق اوکراین آغاز کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار