اردوغان از تشدید حملات علیه پ‌ک‌ک خبر داد

رئیس‌جمهور ترکیه از تشدید حملات علیه شبه نظامیان پ‌ک‌ک خبر داد و گفت علاوه بر هوایپما، تانک و سرباز نیز به مناطق درگیری ارسال خواهد کرد.

پس از تشدید حملات تلافی‌جویانه در امتداد مرز سوریه بین نیرو‌های ترکیه و شبه‌نظامیان گروه پ‌ک‌ک، اکنون ترکیه می‌گوید در اسرع وقت به اعضای این گروه با تانک و سرباز حمله خواهد کرد.

به گزارش رویترز، اردوغان امروز (سه‌شنبه) در یک سخنرانی اعلام کرد: «ما چند روزی است که با هواپیما، توپ و تفنگ تروریست‌ها را تحت فشار قرار داده‌ایم. انشاءالله هر چه زودتر همه آن‌ها را با تانک و سربازانمان ریشه‌کن خواهیم کرد.»

«خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز از کشته شدن ۱۸۴ نفر از اعضای گروه‌های مسلح کُرد در حملات هوایی ترکیه به مواضع آن‌ها در شمال سوریه خبر داد و تأکید کرد این گروه‌ها بهای اقدامات خود را در ترکیه اعم از حملات روز دوشنبه یا انفجار چند روز گذشته در استانبول پرداخت خواهند کرد.

گفتنی است، ترکیه گروه پ‌ک‌ک را مسئول انفجار تروریستی استانبول معرفی کرده است. طی این انفجار ۶ نفر جان خود را از دست داده و ۸۱ نفر دیگر مجروح شدند.

با وجود تشدید حملات تلافی‌جویانه در شمال ترکیه و خاک سوریه، روسیه از آنکارا خواسته است از افزایش تنش‌ها جلوگیری کند. «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه روسیه امروز در آغاز دور جدید گفت‌وگو‌های آستانه برای حل‌وفصل بحران سوریه گفت: «از شرکا و همکاران ترکیه‌ای خود می‌خواهیم برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها نه فقط در مناطق شمال و شمال شرق سوریه بلکه در همه اراضی این کشور، خویشتنداری و از حملات به خاک سوریه پرهیز کنند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار