جزئیات عملیات متوقف‌سازی غارت نفت یمن از زبان «یحیی سریع»

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن با تایید کرد انجام عملیات علیه غارتگران نفت این کشور جزئیات این عملیات را اعلام کرد.

«یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن شامگاه امروز دوشنبه، جزئیات عملیات جدید نیرو‌های این کشور علیه غارتگران نفت یمن  را اعلام کرد.

براساس گزارش شبکه المیادین نیرو‌های مسلح یمن یک نفتکش را که قصد داشت به بندر الضبه نزدیک شود، مجبور کردند از این بندر خارج شود. این بندر تحت اشغال مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی قرار دارد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه گفت: این نفتکش مأموریت داشت مقادیر زیادی نفت [یمن]را غارت کند و هیچ توجهی به هشدار‌های نیرو‌های مسلح نداشت. دشمن هم قصد داشت اقداماتی انجام دهد که نیرو‌های مسلح آن را رصد کرد و به صورت مناسب پاسخ داد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در پایان نیز تاکید کرد نیرو‌های مسلح این کشور به حمایت از منابع ملی و حاکمیتی خود ادامه خواهند داد تا درآمد‌های یمن، در خدمت مردم این کشور و پرداخت حقوق همه کارمندان در سراسر این کشور شود.

شایان ذکر است این دومین حمله به بندر نفتی الضبه و سومین حمله به بنادر تحت کنترل دولت مورد حمایت عربستان در یمن است. خبرنگار المیادین در صنعا نیز پیشتر تایید کرده بود که اخباری مبنی بر اینکه کشتی مذکور بدون بارگیری این بندر نفتی را ترک کرده، وجود دارد.

 استان حضرموت، بزرگترین تولیدکننده نفت در یمن است و مزدوران سعودی-اماراتی-آمریکایی بارها برای غارت نفت این کشور در مناطق تحت اشغال خود، به جان هم افتاده‌اند. وزارت نفت دولت نجات ملی یمن چندی پیش خبر داد که ائتلاف سعودی حدود ۱۰ میلیارد دلار از منابع نفتی یمن را به یغما برده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
سلام
بی صبرانه منتظریم تا جام جهانی تمام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
شبکه اینترنشنال سعودی دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و مزدورانشان در منطقه خاورمیانه و جهان سرپوش بگذارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
خلایق هر چه لایق !؟
اینقدر بمباران میشوید و اینقدر گرسنگی و فقر و اینقدر تجاوزات سرزمینی و اینقدر حمله هوایی را دیدید و بسیاری از هموطنانتان شهید و کشته شدند و باز هم کندید و گویا منتظر مصیبتهای بیشترید !
گویا شما در دفاع از خودتان و هویتتان بی عرضه اید و حیف اینهمه موشک و پهپاد که فقط گذاشتید خاک بخورند
بریزید اینها را بر سر دشمنان و بدخواهان و متجاوزان به خاک و زن و فرزند و بنادر و سرزمینتان.
دست حق پشتیبانتان و پشتیبان مظلومان جهان و لعنت و مرگ بر متجاوزان و ظالمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
بخدا به یمنی ها بگوید تمامیت ارضی خود را همچون ناموس خود بدانید، این ظالمان عالم رو بدون ذره ای ترس همچون موش بیرون برامید
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۶:۲۴ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
خوب همیشه بزنید این بنادر دست وهابیت ومزدورانش هست رو ونگذارید حق شما رو ببرن کاری نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۴ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
آفرین خدا قوت باید محکم بایستید . خدا کنه سوریه هم این اقدامات رو انجام بده و اجازه نده نفت کشورش به غارت بره . اروپا و آمریکا با دزدی می‌خوان این زمستان سرد رو سپری کنند .
Netherlands
ناشناس
۰۱:۱۵ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
دم شما گرم که مردان واقعی در این زمانه هستید. با دست خالی و پای برهنه برای دفاع از میهنتان در مقابل آنهمه تجهيزات و تدارکات دشمن. نه مثل خائنین و بزدلهایی که مملکت خود را نابود میکنند چه با حرف و چه با عمل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
توکلتون به خدا باشه انشالله درست میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
چرا سازمان‌های بین‌المللی در برابر غارت نفت یمن و سوریه توسط آمریکا هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهند؟ گفته می‌شود تاکنون بیش از 20 میلیون بشکه نفت یمن را غارت کرده‌اند!
آخرین اخبار