افشای جزئیات دیدار مقامات صهیونیستی و اماراتی برای اشغال جزایر یمن

یک مقام آگاه در نیرو‌های صنعاء از برگزاری جلسه محرمانه اماراتی صهیونیستی برای توزیع نقش‌ها در اشغالگری جزایر یمن خبر داد.

معاون اداره ارشاد معنوی نیرو‌های صنعاء اطلاعات مهمی درباره جلسه محرمانه با حضور مقامات نظامی اسرائیل و امارات فاش کرد که هدف آن ایجاد جای پایی برای اسرائیل در مجمع الجزایر سقطری و تنگه راهبردی باب المندب با پوشش اماراتی بود.

به گزارش پایگاه اینترنتی البوابه الاخباریه یمن، سرتیپ عبدالله بن عامر، معاون اداره ارشاد معنوی نیرو‌های صنعاء در رشته توئیت‌هایی نوشت: در یک جلسه محرمانه، طرف اسرائیلی درباره طرح پایگاه هوایی برای کنترل تنگه باب المندب در جزیره میون صحبت کرد که نظارت بر آن با نام آمریکا، اما نظارت مستقیم اسرائیل و حمایت امارات انجام می‌شود.

وی افزود: یکی از ماموریت‌های القاعده، بسیج کردن راهبردی آمریکا برای مقابله با روسیه، چین و ایران است.

بن عامر گفت: طرف اسرائیلی در این نشست درباره چندین جزیره از جمله سقطری صحبت کرد. شش جزیره در این مجمع الجزایر وجود دارد که در اقیانوس هند، نزدیک شاخ آفریقا و نزدیک خلیج عدن، موقعیت راهبردی دارند. طرف اسرائیلی پیشنهاد کرد این جزایر به عنوان مقر عملیات ویژه در نظر گرفته شود.

این مسئول نیرو‌های صنعاء تاکید کرد: چند هفته پس از این جلسه، در سال ۲۰۲۰، اجرای این طرح آغاز شد.

سرتیپ بن عامر در ادامه با بیان جزئیات دیدار اسرائیل و امارات گفت: رئیس طرف اسرائیلی با طرف اماراتی به شوخی گفت: شما در خود یک امپراطوری دریایی می‌بینید. یکی دیگر از اعضای هیئت اسرائیلی هم گفت: بله، اسپارت کوچک، یک امپراتوری دریایی که کنترل خود را بر یونان گسترش داد.

وی افزود: اماراتی‌ها گفتند مجمع الجزایر حنیش جایگزین مناسبی برای آن‌ها فراهم می‌کند که رئیس هیئت اسرائیلی پاسخ داد: بله، در آن اقدام کنید و ما هم در میون هستیم.

شایان ذکر است از همان ابتدای حمله ائتلاف عربی – آمریکایی به یمن، اهداف مختلف اعضای این ائتلاف به ویژه عربستان و امارات به این کشور اسلامی مشخص شد. هدف اصلی سعودی‌ها از حمله به یمن دسترسی کامل به منابع نفتی این کشور با روی کار بودن دولتی وابسته و هدف امارات نیز تقسیم یمن و غصب نقاط راهبردی آن و حمایت از «شورای انتقالی جنوب یمن» بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار