پلوسی: از رهبری دموکرات‌ها در مجلس کناره گیری می‌کنم

یک روز پس از اعلام نتیجه انتخابات میان دوره آمریکا و پیشتازی جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان، پلوسی اعلام کرده از رهبری دموکرات‌ها کناره گیری می‌کند.

نانسی پلوسی ۸۲ ساله که پیش از این رییس مجلس نمایندگان آمریکا بود اعلام کرده که در کنگره خواهد ماند و همانند ۳۵ سال گذشته تنها به عنوان نماینده سانفرانسیسکو در مجلس فعالیت خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پلوسی طی سخنانی از داخل مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت: برای انتخاب مجدد خود به عنوان رهبر دموکرات‌ها در کنگره آینده تلاش نخواهم کرد؛ زمان آن فرا رسیده که نسل جدیدی حزب دموکرات که به شدت بدان احترام می‌گذارم را رهبری کند و از این که بسیاری آماده تحمل این کار شگفت انگیز هستند، سپاسگزارم.

ممکن است حکیم جفریس، نماینده نیویورک جای پلوسی را به عنوان دموکرات ارشد در مجلس بگیرد؛ در این صورت جفریس اولین قانونگذار سیاهپوست خواهد بود گه یکی از احزاب اصلی کنگره را رهبری خواهد کرد.

پلوسی پس از اعلام این خبر مورد تشویق دموکرات‌های مجلس قرار گرفت. او در سخنرانی خود مجلس نمایندگان آمریکا را «زمین مقدس و قلب دموکراسی» خواند.

خبرگزاری رویترز صبح امروز (پنجشنبه) اعلام کرد نتایج انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا نشان می‌دهد جمهوریخواهان با به دست آوردن ۲۱۸ کرسی در مقابل ۲۱۱ کرسی برای دموکرات ها، موفق به کسب اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا شده اند. به این ترتیب، این حزب موفق شد یکی از دو مجلس کنگره را از دست دموکرات‌ها خارج کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
مسئولین یاد بگیرید میز و صندلی را بدهید به جوانان
آخرین اخبار