اولیانوف: قطعنامه ضدایرانی شورای حکام نابهنگام و معکوس بود

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی وین در واکنش به قطعنامه اخیر شورای حکام علیه ایران، آن را نابهنگام خواند.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین، در پیامی توییتری به قطعنامه‌ای که امروز (پنج‌شنبه) شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی آن را تصویب کرد واکنش نشان داد و با معکوس خواندش، آن را مانعی بر سر مسائل پادمانی دانست.

اولیانوف با انتشار پیامی در حساب کاربری توییتر خود نوشت: «قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران که امروز به تصویب رسید بسیار معکوس و نابهنگام است. این قطعنامه صرف نظر از هدفی که داشت، شرایط را درباره مسائل پادمانی باقی‌مانده و همچنین مذاکرات وین دشوار کرد. دلیل روسیه برای رای منفی هم همین بود.»

ساعاتی پیش شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جلسه‌ای غیرعلنی برگزار کرد تا در آن به تکرار ادعای بی‌اساس خود درباره سایت‌های مخفی هسته‌ای در ایران پرداخته و در همین راستا قطعنامه‌ای ضدایرانی را  تصویب کند.

در این نشست ضمن اتهام زنی از ایران خواسته شد تا در تحقیقات مربوط به اورانیوم کشف شده در ۳ سایت مخفی و اعلام نشده همکاری کند. این قطعنامه با ۲۶ رأی موافق ۲ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع تصویب شد.

پیش از تصویب این قطعنامه هم «لورا هول‌گیت» سفیر آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، ضمن تاکید بر پیوستن واشنگتن به تروئیکای اروپایی (آلمان فرانسه و انگلیس) در قطعنامه ضد ایرانی، ادعا کرد: «ما به طور جدی نگران گزارش مدیرکل آژانس هستیم که می‌گوید مسائل مهم پادمانی ایران حل نشده باقی مانده است.»

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی پیشتر درباره موضوع سه مکان ادعایی آژانس گفت: جمهوری اسلامی ایران در خصوص سه مکان ادعایی آژانس، کمال همکاری را داشته و اطلاعات و پاسخ به سؤالات آژانس را ارسال کرده و جلسات گفتگو برای رفع ابهام را نیز برگزار کرده است.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی با ذکر این نکته که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نباید بر مبنای اسناد ساختگی رژیم صهیونیستی که با اهداف خاص سیاسی در اختیار آژانس قرار داده می‌شود، قضاوت و بر اساس آن‌ها اعلام نظر کند، این نوع قضاوت برخلاف اصل بی‌طرفی و حرفه‌ای‌گری عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
وقتی هم پیمانهاتون قطعنامه رو وتو نکردن، وقتشه بفهمید که کل دنیا ازتون درخواستی دارن، و وقتشه این لجبازی بچه گانه تموم بشه.
آخرین اخبار