بالاگرفتن تنش‌های سیاسی پاریس و باکو

جمهوری آذربایجان به قطعنامه سنای فرانسه برای اعمال تحریم‌هایی علیه باکو به دلیل «تجاوز» به ارمنستان واکنش نشان داد.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان امروز چهارشنبه قطعنامه‌ای را که در سنای فرانسه تصویب شده بود، مبنی بر پیشنهاد اعمال تحریم‌هایی علیه باکو به دلیل «تجاوز» به ارمنستان محکوم کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای کتبی اعلام کرد در شرایطی که باکو و ایروان درصدد عادی سازی روابط هستند این اقدام فرانسه حرکتی تحریک آمیز و خرابکارانه است

سنای فرانسه دیروز سه‌شنبه با ۲۹۵ رأی موافق در برابر ۱ رأی مخالف، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که از دولت فرانسه می‌خواهد تا جمهوری آذربایجان را به دلیل آنچه «حمله به ارمنستان» و «تجاوز به قره‌باغ» قلمداد می‌کند، تحریم کند.

این قطعنامه که هیچ الزام قانونی ندارد، همچنین جمهوری آذربایجان را به دلیل «حمله به ارمنستان» در ماه سپتامبر محکوم می‌کند و از باکو می‌خواهد که نیرو‌های خود را از سرزمین‌هایی که «متعلق به ارمنستان» است خارج کند.

سنای فرانسه همچنین از دولت فرانسه می‌خواهد که موضوع راه‌اندازی دفتر کمک‌های بشردوستانه در قره‌باغ و همچنین «حمایت پاریس از ایروان را به هر طریق» و «تقویت قابلیت‌های دفاعی ارمنستان» در نظر بگیرد.

باکو پس از تصویب مجلس سنا اعلام کرد این قطعنامه موضع سیاسی یک جانبه فرانسه را به عنوان کشوری که قبلاً تمایل خود را برای مشارکت در روند صلح ابراز کرده است، افشا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
خدا قدرتت رو شکر
و مکرو مکر الله و الله خیر الماکرین
آخرین اخبار