برداشت ۳۳۰ هزار تن سیب‌زمینی در کردستان

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: کار برداشت سیب زمینی در استان پایان یافته و امسال کشاورزان ۳۳۰ هزار تن محصول برداشت کردند.

حیدر مرادی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار داشت: هشت هزار و ۵۰۰ هکتار طبق برنامه ابلاغی، میزان سطح زیرکشت سیب زمینی در استان بود که از این میزان در هشت هزار و ۱۰۰ هکتار کشت این محصول در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ انجام شد.

وی میزان عملکرد در هکتار سیب زمینی در مزارع استان را ۶.۲ تن خواند و افزود: بیش از ۹۰ درصد سطح زیرکشت این محصول مربوط به شهرستان‌های قروه و دهگلان است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: براساس بررسی‌ها و آزمایش‌های انجام شده از سال ۱۳۹۸ تاکنون سیب زمینی تولیدی استان از لحاظ باقی مانده سموم در حد استاندارد بوده و جزو محصولات سالم به شمار می‌رود.

مرادی اضافه کرد: دستیابی به محصول سالم سیب زمینی در نتیجه آموزش‌های لازم به سیب زمینی کاران بود تا در بهترین و تاثیرگذارترین زمان ممکن اقدام به دادن کود آن هم به میزان لازم کنند.

یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۳۸ هکتار از مساحت کردستان به اراضی کشاورزی اختصاص دارد که این میزان حدود پنج درصد اراضی کشاورزی کشور را تشکیل داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.