در ۳ ماهه دوم امسال

۷۲ واحد‌ آلاینده اخطار گرفتند

۷۲ مورد اخطار در سه ماهه دوم سال برای واحد‌های آلاینده خراسان جنوبی صادر شده است.

 

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: کارشناسان محیط زیست در  استان بصورت مستمر، منظم و گا‌ها سرزده از واحد‌های صنعتی استان بازدید و واحد‌ها را مورد پایش زیست محیطی قرار می‌دهند.

او با اشاره به این که توسعه صنایع با حفظ محیط زیست امکان‌پذیر است افزود: در سه ماهه دوم امسال ۳۹۲ بازدید و پایش از واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی از سوی کارشناسان محیط زیست استان صورت گرفت.

حاتمی بیان کرد: بر اساس پایش‌های انجام شده و باتوجه به الزام رعایت قوانین و مقررات زیست محیطی از سوی واحد‌های صنعتی، برخی واحد‌ها در این زمینه ضعیف عمل کرده که نتیجه آن صدور ۷۲ مورد اخطار زیست محیطی به واحد‌های آلاینده در استان شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: واحد‌های صنعتی پس از دریافت اخطار، باید در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات زیست محیطی اقدام کنند در غیر این صورت علاوه بر اینکه در لیست صنایع آلاینده استان قرار می‌گیرند به مراجع قضایی نیز معرفی خواهند شد.

او اظهار کرد: همچنین بر اساس پایش‌های انجام شده در سه ماهه دوم سال، ۹ واحد صنعتی استان در فهرست صنایع آلاینده مشمول پرداخت عوارض سبز قرار گرفتند.

حاتمی صدور مجوز استقرار و بهره برداری به صنایع را یکی از فعالیت‌های حوزه مجموعه معاونت محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست عنوان کرد و گفت: در سه ماهه دوم سال ۱۸۲ فقره مجوز استقرار و ۴۶ فقره مجوز بهره برداری ویژه متقاضیان فعالیت‌های صنعتی، خدماتی و تولیدی در استان صادر و با ۳۳ مورد استقرار و بهره برداری به دلیل رعایت نکردن ضوابط زیست محیطی مخالفت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.