سازمان ملل: ۵۰ کشور فقیر جهان در آستانه ورشکستگی هستند

سازمان ملل هشدار داد بیش از ۵۰ کشور از فقیرترین کشور‌های در حال توسعه به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی‌های خود در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

برنامه توسعه سازمان ملل هشدار داده است که بیش از ۵۰ کشور از فقیرترین کشور‌های در حال توسعه در آستانه ورشکستگی قرار دارند، مگر اینکه کشور‌های ثروتمند جهان کمک فوری در این زمینه انجام دهند.

به گزارش گاردین، آخیم اشتاینر، رئیس برنامه توسعه جهانی سازمان ملل گفت: تورم، بحران انرژی و افزایش نرخ‌های بهره شرایطی را ایجاد کرده که در آن تعداد زیادی از کشور‌های جهان در معرض خطر رکود قرار دارند و این می‌تواند اثر فاجعه باری بر مردم این کشور‌ها داشته باشد.

وی  تاکید کرد: در حال حاضر ۵۴ کشور در لیست کشور‌های در حال ورشکستگی قرار دارند و اگر روند اقتصادی جهان به همین منوال ادامه داشته باشد نرخ تورم به همین میزان صعودی باشد، قیمت انرژی و مواد غذایی رو به افزایش باشد اقتصاد این کشور‌ها دچار مشکل خواهند شد.

اشتاینر ادامه داد که این می‌تواند به یک سناریوی فاجعه بار تبدیل شود و مانند سریلانکا که به درگیری‌های داخلی منجر شده است ادامه این روند می‌تواند به پیامد‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی منجر شود.

او همچنین هشدار داد بدون کمک به این کشور‌ها برای پرداخت بدهی ها، نمی‌توان از کشور‌های فقیر انتظار داشت که با بحران آب و هوا مقابله کنند، و گفت: پرداخت بدهی‌ها آن قدر اهمیت دارد که پرداختن به موضوع تغییرات اقلیمی را می‌تواند تحت تاثیر قرار دهد.

اشتاینر از کشور‌های ثروتمند جهان درخواست کرد که نقدینگی هدفمندی را به این کشور‌ها تزریق کنند تا بتوان در زمینه انتقال انرژی و اقدامات موثر در زمینه مقابله با تغییرات اقلیمی سرمایه گذاری کرد.

با این حال کشور‌های فقیر بودجه‌ای را که از کشور‌های ثروتمند وعده داده شده دریافت نمی‌کنند، اما در مقابل، با خطر فزاینده طوفان، سیل، خشکسالی و موج گرما مواجه هستند.

رئیس برنامه توسعه جهانی سازمان ملل هشدار داد که بحران آب و هوا می‌تواند تاثیرات زیادی روی این مشکل داشته باشد، زیرا این کشور‌ها با اثرات زیادی از آب و هوای شدید روبه رو خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
اسم چنتا کشور ثروتمند در شرف ورشکستگی هم بزارین تا مخاطب خبرتونو باور کنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
اولین کشور ایران هست . صددرصد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
یا خدا
آخرین اخبار