استاندار اصفهان:

ظرفیت تاسیس استان گلساران برای کاشان وجود ندارد

مرتضوی گفت: از مردم شهرستان کاشان می‌خواهیم تا مراقب باشند و فریب وعده‌های غیرواقعی را نخورند.

 سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در شانزدهمین سفر شهرستانی خود به کاشان در جمع خبرنگاران درخصوص طرح استان گلساران و استان شدن شهرستان کاشان گفت: در وهله نخست صراحتاً می‌گوییم که برای ما مهم این است که مردم شهرستان کاشان یک زندگی آرام و همراه با توسعه و پیشرفت داشته باشند و تلاش ما در استان محقق شدن این مهم است.

او افزود:، اما برای اینکه ذهن مردم شهرستان کاشان و استان در این خصوص روشن شود، باید بگوییم براساس قانون استان شدن یک شهرستان، شرایط و شاخصه‌هایی از جمله به حد نصاب رسیدن جمعیت مورد نظر قانون را دارد.

مرتضوی بیان کرد: از طرفی شهر‌ها و شهرستان‌های اطراف به شدت مخالف این تغییر و طرح هستند و بار‌ها شاهد اعتراض مردم در استان اصفهان و استان مرکزی در واکنش به اینگونه مسائل هستیم.

استاندار اصفهان گفت: با در نظر گرفتن جوانب مختلف پیرامون این موضوع، تصور می‌کنم این خواسته فرعی است و برخی افراد می‌دانند که این ظرفیت برای کاشان وجود ندارد، اما مطالبه اشتباه برای مردم به وجود می‌آورند؛ از این رو از مردم شهرستان کاشان می‌خواهیم تا مراقب باشند و فریب وعده‌های غیرواقعی را نخورند و با نگاه دقیق و کارشناسی این موضوع را بررسی کنند.

او تصریح کرد: این را بدانید که نگاه ما در استان به همه شهرستان‌ها یکسان است و تمام تلاش خود را برای توزیع اعتبارات و تأمین زیرساخت‌ها با نگاه عدالت محور در استان به کار گرفته‌ایم.

مرتضوی ادامه داد: در اعتباراتی که امسال توزیع شد، بیشترین تخصیص را شهرستان‌هایی مانند خوربیابانک، فریدن، فریدون‌شهر و کاشان داشتند، حتی برخی پارامتر‌ها در محور‌های توسعه شهرستان کاشان نیست، اما بالاترین سقف اعتبارات کشور را در استان دارد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: غرب استان به دلیل بارندگی وضعیت مناسب‌تری نسبت به سایر مناطق دارد و بهترین منطقه برای توسعه کشاورزی است و شاهد این هستیم که در این مناطق اعتبار حوزه کشاورزی ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان است، اما در شهرستان کاشان این اعتبار نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان است، این موضوعات نشان می‌دهد هیچ نگاه ناعادلانه‌‎ای به شهرستان کاشان در دولت مردمی نیست و برای پیشرفت این شهرستان با تمام توان تلاش خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۵:۵۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
خوب گویا نگاه ناعادلانه نسبت به شهرستانهای غربی است و استان شدن کاشان هم برای کشور و هم شهرستان کاشان و اصفهان بهتر است
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۵:۵۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
خوب گویا نگاه ناعادلانه نسبت به شهرستانهای غربی است و استان شدن کاشان هم برای کشور و هم شهرستان کاشان و اصفهان بهتر است