چهارمحال و بختیاری نیازمند ماشین‌آلات جدید

سرپرست مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: ماشین‌آلات استان عمدتا فرسوده هستند و از عمر مفیدشان گذشته است و قطعا نیاز به ماشین‌آلات امدادی به‌روز در استان داریم، اما در حال حاضر از ظرفیت موجود حداکثر استفاده را می‌کنیم.

خسرو کیانی گفت: با توجه به صدور هشدار نارنجی از سوی اداره‌کل هواشناسی برای بخش‌هایی از استان چهارمحال و بختیاری، تمام نیرو‌های امدادی و عملیاتی استان در حالت آماده‌باش هستند.

سرپرست مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این بارش، اولین بارش در استان است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متولی از جمله اورژانس، هلال احمر، راهداری، نیروی انتظامی و... بررسی‌های لازم را انجام داده و جاده‌ها و معابر شهری و برون‌شهری مورد بررسی قرار گرفته است تا مشکلات احتمالی به صفر برسد.


بیشتر بخوانید


وی اظهار داشت: وضعیت کوچ عشایر مورد بررسی قرار گرفته است، اکثریت عشایر از استان خارج شده‌اند و به اندک افرادی که در استان هستند هشدار لازم داده شده و تمهیدات لازم صورت گرفته است تا دچار خسارت نشوند.

کیانی تصریح کرد: مشکلات آبی شهرکرد مورد بررسی قرار گرفته و با بارش‌های دوباره تنش آبی نخواهیم داشت چراکه ظرفیت مخازن تکمیل است و تصفیه‌خانه به صورت فعال و پدافندی آب را تصفیه می‌کند.

سرپرست مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری بیان کرد: ماشین‌آلات استان عمدتا فرسوده هستند و از عمر مفیدشان گذشته است و قطعا نیاز به ماشین‌آلات امدادی به‌روز در استان هست، اما در حال حاضر از ظرفیت موجود حداکثر استفاده را خواهیم کرد.

کیانی افزود: در مناطقی مانند روستای بارده و روستای سید محمد که در اثر سیل دچار خسارت شده بودند تمهیدات لازم انجام و ساخت و ساز‌ها شروع شده، اما فرصت کم است و برای بارش‌های دوباره سرپناه‌های موقت در نظر گرفته شده است.

وی در پایان یادآور شد: روستای سید محمد لردگان در مرحله جابه‌جایی به صورت کامل است و حداکثر تا دو سال آینده تکمیل می‌شود.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار