مزایای قانونی جوانی جمعیت چیست؟

استاندار کرمانشاه با اشاره به مزایای قانونی جوانی جمعیت، گفت : متاسفانه بسیاری از مردم و حتی مسئولین دستگاه‌ها نسبت به مزایای این قانون بی اطلاع هستند که باید اطلاع رسانی درستی در این زمینه صورت گیرد.

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه در جلسه امروز (هفتم آبان) قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، با اشاره به افزایش نگرانی‌ها از پیری جمعیت در سال‌های آتی، گفت : آمار‌ها نشان می‌دهد که سال ۱۴۳۰ ایران وارد دوران سالمندی می‌شود و جمعیت سالمند کشور به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد که این امر می‌طلبد از همین امروز در این زمینه پیشگیری‌های لازم صورت گیرد.

امیری مقدم به ابلاغ قانون جوانی جمعیت اشاره و با تاکید بر لزوم اجرایی شدن این قانون، گفت: با حرف زدن کاری درست نمی‌شود و همه باید تلاش کنیم که این قانون به شکل جدی اجرایی شود.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم نحوه درست اجرای این قانون، بر بومی سازی آن تاکید کرد و افزود: شرایط اجرای این قانون باید با شرایط استان تطبیق داده شده و به اصطلاح بومی سازی شود تا بتوانیم شاهد اجرای درست این طرح در استان باشیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم و حتی مسئولین دستگاه‌ها از مزایای این قانون و بند‌های آن خبر ندارند، گفت: نیاز است سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با همکاری دفتر خانواده و زنان استانداری این قانون را به تفکیک بخش‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و... احصا کرده و آن را به دستگاه‌ها و مردم اطلاع رسانی کنند. بطور مثال در این قانون مشوق‌هایی خوبی برای فرزندآوری کارمندان، سربازان و ... قرار داده شده که باید به خوبی به جامعه اطلاع رسانی شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بحث کاهش فرزندآوری تنها به مشکلات اقتصادی مربوط نمی‌شود، گفت: پایین بودن فرزندآوری در میان اقشار مرفه جامعه نسبت به سایر اقشار دیگر نشان می‌دهد که این معضل بیش از آنکه با اقتصاد ارتباط داشته باشد با فرهنگ در ارتباط است، چرا که در گذشته که وضع اقتصادی مردم به مراتب بدتر بود هر خانواده چندین فرزند داشت و عمده این مسئله به تغییرات فرهنگی در سطح جامعه مربوط می‌شود.

امیری مقدم گفت: مشکلی که در حال حاضر وجود دارد بالارفتن سطح توقع و انتظارات افراد است که باید در این زمینه کار فرهنگی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه وضعیت ازدواج در استان بد نیست، گفت: مشکل حال حاضر بحث عدم ماندگاری زندگی‌ها است که این موضوع هم به عدم یادگیری مهارت‌های زندگی برمی گردد و در همین راستا دستگاه‌های فرهنگی باید پای کار آمده و در زمینه آموزش مهارت‌های زندگی به جوانان فعالیت کنند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به آسیب‌های بسیار ازدواج سفید، گفت: در زمینه این آسیب اجتماعی هم باید دستگاه‌های مسئول پای کار آمده و به این معضل رسیدگی کنند، چرا که یکی از فاجعه بارترین آسیب‌های جامعه همین موضوع است که باید جلوی آن گرفته شود.

وی بر جمع آوری مراکز غیرقانونی سقط جنین هم تاکید کرد و افزود: این مراکز باید هرچه سریعتر شناسایی شده و برخورد سختی با آن‌ها صورت گیرد، چرا که این مراکز عملا سلامت جامعه را تهدید می‌کنند.

افزایش موارد سقط جنین غیرقانونی

ابراهیم شکیبا رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه در این جلسه با اشاره به افزایش موارد سقط جنین غیرقانونی گفت: سال گذشته ۱۲۶۰ نفر با عوارض سقط جنین به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که این تعداد در نیمه ابتدای امسال به ۱۰۷۶ نفر رسیده است.

وی افزود: این‌ها تنها کسانی هستند که سقط جنین غیرقانونی در آن‌ها منجر به عارضه شده و قطعا بسیاری از کسانی که این کار را انجام داده و عارضه دار نشده اند، مراجعه‌ای هم نداشته اند.

وی به وضعیت نامناسب فرزندآوری در جامعه اشاره کرد و افزود: از جمله دلایل این موضوع عدم ازدواج، ازدواج دیرهنگام، عدم فرزندآوری، سقط جنین غیرقانونی و موضوع ازدواج سفید است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نرخ باروری ۱.۴ است که باید حداقل ۲.۱ باشد که نرخ جایگزینی است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار