راه اندازی درمانگاه زخم پای دیابتی و سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی

درمانگاه زخم پای دیابتی و سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در کلینیک مستقل زکریا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه اندازی شد.

حمیدرضا رحیمی استادیار گروه ژنتیک پزشکی و پزشکی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:راه اندازی درمانگاه زخم پای دیابتی و سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت در اواخر سال ۹۹، دستورالعمل‌ها و شناسنامه‌های استاندارد حوزه مرتبط با سلول‌های بنیادی و فرآورده‌های سلولی مشتق از پلاسما و سایر فرآورده‌های پزشکی طب بازساختی را منتشر کرد که بر اساس آن، به تمام دانشگاه‌ها اجازه داده شد، با توجه به ضوابط از خدمات سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی استفاده کنند.

 او افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با وجود مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی مستقر در پارک علم و فناوری سلامت، اتاق‌های تمیز برای تهیه و تولید سلول‌های بنیادی، شرکت‌های دانش بنیان و مرکز تحقیقات جراحی عروق و اندوواسکولار، به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو در کشور محسوب می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: براین اساس، چند طرح تحقیقاتی و مطالعاتی در زمینه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در مرکز تحقیقات جراحی عروق و اندوواسکولار به تصویب رسید که در حال اجراست.

 رحیمی بیان کرد:  همچنین با همکاری مشترک میان گروه‌های علوم پایه و مرکز تحقیقات مستقر در بیمارستان ولایت، خدماتی برای درمان زخم، ایسکمی، اسکار‌های ناشی از جراحی و پای دیابتی با استفاده از سلول‌های بنیادی و فراورده‌های آن درنظر گرفته شده است.

او تصریح کرد: بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور اساتید گروه‌های تخصصی و فوق تخصصی جراحی عروق، غدد، ارتوپدی و عفونی و پزشکی ملکولی و سلول‌های بنیادی در کلینیک مستقل زکریا راه اندازی شود.

استادیار گروه ژنتیک پزشکی و پزشکی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید کرد: با ارائه خدمات مناسب به بیماران مبتلا به زخم‌های مزمن براساس تعرفه‌های دولتی، بتوان گامی موثر در مسیر خدمت رسانی به زائران و مجاوران رضوی برداشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.