رئیس اداره بیمه سلامت تایباد:

بیش از ۲۳ هزار نفر از شهروندان تایباد دارای پزشک خانواده هستند

رئیس اداره بیمه سلامت تایباد گفت: تاکنون ۲۳ هزار و ۷۷۳ نفر از شهروندان تایباد دارای پزشک خانواده شده اند.

عبدالقادر قاسمی رئیس اداره بیمه سلامت تایباد در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران گفت: تعداد ۳۵ هزار و ۳۶۵ نفر از شهروندان مرزنشین تایبادی مشمول طرح پزشک خانواده شهری می‌شوند که تاکنون ۲۳ هزار و ۷۷۳ نفر دارای پزشک خانواده شده اند و ۱۱ هزار و ۵۹۲ نفر باقیمانده نیز در آینده شامل خواهند شد.

او افزود: هدف از طرح پزشک خانواده شهری که از اسفندماه ۱۴۰۰ اجرایی شده؛ با توجه به سیاست دولت سیزدهم، کاهش بار مالی بیمه‌شدگان و هزینه ویزیت و همچنین انجام معاینات دوره‌ای مانند فشارخون و دیابت است.

رئیس اداره بیمه سلامت تایباد ادامه داد: ۱۳ پزشک در قالب طرح مذکور فعالیت می‌کنند که شهروندان با شماره‌گیری کد دستوری #۳*۱۶۶۶* از وضعیت مشمولیت و نام پزشک خانواده خود اطلاع یابند.

قاسمی بیان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال، بیش از ۱۶ میلیارد تومان به صورت علی‌الحساب شامل هزینه‌های متقبل‌شده برای سلامت بیمه‌شدگان، پرداخت شده است.

او با اشاره به طرح نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد موسسات درمانی شامل بیمارستان، آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی و مراکز خدمات جامع سلامت روستایی، نسخه‌های بیماران را به صورت الکترونیکی می‌نویسند.

رئیس اداره بیمه سلامت تایباد تاکید کرد: موضوع نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک از اردیبهشت ماه ۹۸ کلید خورد که تاکنون در تایباد ۹۸ درصد پزشکان و ۹۷ درصد داروخانه‌ها برای اجرای این طرح، با بیمه سلامت قرارداد بستند.

قاسمی اظهار کرد: در سطح شهرستان، یک بیمارستان دولتی، یک مرکز رادیولوژی، چهار آزمایشگاه، ۱۲ داروخانه، چهار فیزیوتراپی، ۱۴ پزشک عمومی، سه دندانپزشک، ۱۴ پزشک خانواده روستایی، ۹ پزشک متخصص، ۱۲ مامای خانواده روستایی و ۱۰ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی با بیمه سلامت قرارداد دارند.

این مقام مسئول افزود: ۱۰۳ هزار و ۶۴۹ نفر معادل ۷۵ درصد جمعیت شیعه و اهل سنت تایباد تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد ۵۹ هزار و ۸۴۳ نفر روستائیان و عشایر هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.