بازداشت فعالان اقلیمی در پرتاب کیک به مجسمه پادشاه انگلیس

چهار فعال محیط زیست در انگلیس در اقدامی برای پرتاب کیک به مجسمه چارلز سوم بازداشت شدند.

چهار فعال محیط زیست که در راستای سیاست اعتراضات با مواد غذایی در زمینه اقلیمی در موزه مادام «توسو» لندن به مجسمه چارلز سوم کیک پرتاب کردند، اکنون بازداشت شدند.

پلیس متروپولیتن لندن روز دوشنبه در توییتی نوشت که چهار نفر در ارتباط با این تظاهرات دستگیر شده‌اند، و افزود: «ما به سرعت به حادثه‌ای در موزه مادام توسو واکنش نشان دادیم، دو نفر حدود ساعت ۱۰:۵۰ به سمت یک مجسمه غذا پرتاب کردند.»

ائتلافی از فعالان اقلیمی انگلیس در بیانیه‌ای با عنوان «نفت را متوقف کنید» زوجی به نام‌های «ایلید مک فادن» ۲۰ ساله و «تام جانسون» ۲۹ ساله را معرفی کردند که تظاهراتی را برای درخواست توقف مجوز‌های جدید گاز و نفت برگزار می‌کنند.

این زوج در بیانیه‌ای گفتند: «ما برای حفظ آزادی‌ها و حقوق خود اینجا هستیم، ما به دنبال محافظت از این سرزمین سرسبز و دلپذیر هستیم که میراث همه ماست. علم روشن است، تقاضا ساده است: فقط نفت و گاز جدید را متوقف کنید. این یک تکه کیک است.»

آن‌ها با اشاره یه یک بخشی از بیانیه ملکه الیزابت در سال گذشته گفتند: «زمان حرف زدن تمام شده و وقت عمل کردن است.»

این در حالیست که روز گذشته فعالان آلمانی پوره سیب‌زمینی را در موزه‌ای به سمت یکی از آثار گران قیمت کلود مونه پرتاب کردند و دو هفته پیشتر از آن هم فعالان دیگری سوپ گوجه فرنگی به سمت اثری از ون گوگ پرتاب کردند. در ماه ژوئیه نیز فعالان دیگری در پاریس کیک را روی مونالیزا ریخته بودند. البته در تمامی این موارد روی آثار هنری قابی از شیشه هست و دست نخورده باقی ماندند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۸:۰۶ ۰۵ دی ۱۴۰۱
انگلیس یه زمانی برو بیایی داشت. یخ زد.
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۲۲:۰۷ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
آزادی کجاست؟ چرا دولت انگلیس برای آزادی حرمتی قائل نیست؟ انگلستان که مهد تمدن جهان است چرا به آزادی عمل و عقیده هیچ گونه احتامی نمی گذارد؟ چرا فقط ایران باید آزاد باشد؟ انگلستان آزادی نمی خواهد؟ مردم انگلستان باید بپا خیزند و از حقوق بشری خودشان دفاع کنند. مثل کردستان ایران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
کشورهای عقب مانده و بی فرهنگ پادشاه دارند
آخرین اخبار