مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان:

تهدید دشمن از حالت نظامی به شکل سایبری و مردم‌محور درآمده است

کارخایی گفت: تهدیدات دشمن از شکل سخت و نظامی امروز در اشکال نوین، فناوری پایه و مردم‌محور و در حوزه‌های الکترونیکی و سایبری مطرح است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: با توجه به اینکه امروز تهدیدات دشمنان از لحاظ محتوا و شکل تغییرات اساسی پیدا کرده و در اشکال نوین، فناوری پایه و مردم‌محور و در حوزه‌های الکترونیکی و سایبری مطرح است، باید دقت لازم و مراقبت کامل برای ایجاد مصونیت، حفاظت و امنیت این حوزه‌ها تلاش شود.

وی با اشاره به پیش بینی بیش از ۲۵۰ عنوان برنامه توسط دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان سمنان در هفته پدافند غیرعامل ۱۴۰۱ ابراز داشت: این برنامه‌ها از ۴ تا ۱۱ آبان ماه با شعار محوری و کلی «برای مردم، پدافند دانش بنیان، حفاظت از زیرساخت ها، تداوم کارکرد ها» برگزار خواهد شد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان سمنان اضافه کرد: هشتم آبان ماه سالروز فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل پدافند غیرعامل است که هرساله به همین مناسبت هفته پدافند غیرعامل نامگذاری می‌شود و فرصت مغتنمی است که با اجرای برنامه‌های مختلف، فراگیر و هدفمند به معرفی حوزه پدافند غیرعامل در عرصه‌های مختلف عمومی و تخصصی، گفتمان سازی عمومی، فرهنگ سازی، ترویج اصول و اهداف پدافند غیرعامل و نهادینه کردن آن در بین مسئولین، مدیران، کارکنان، متخصصان و عموم اقشار مختلف مردم پرداخته شود.

وی ادامه داد: این هفته ایام مناسبی است که دستگاه‌های مختلف به ویژه دستگاه‌های خدمت رسان به مردم، ضمن رصد و شناسایی تهدیدات مرتبط نسبت به تامین، اصلاح و برطرف کردن نقاط آسیب پذیر و با توجه به نیازمندی‌ها و امکانات، پیش‌بینی‌های لازم را برای مقابله با تهدیدات داشته باشند.

کارخائی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اجرایی به کلیه دستگاه‌های اجرایی استان گفت: برنامه‌های امسال در سطح ملی، سطح استانی، سطح دستگاهی توسط دستگاه‌های اجرایی، در سطح شهرستانی توسط فرمانداری‌ها و سطح شهری توسط شهرداری‌ها با رویکرد آموزش، رزمایش، فرهنگ‌سازی و گفتمان سازی مقوله پدافند غیرعامل اجرا و عملیاتی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.