ساماندهی ۵۰ میلیارد تومان زکات در استان زنجان

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت:در ۶ ماه نخست امسال ۵۰ میلیارد تومان زکات جمع آوری و ساماندهی شده است.

روح‌اله صالحی مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به پیشگام بودن استان در حوزه ترویج فرهنگ پرداخت زکات، گفت: اعضای شورای زکات نقش خود را در این شورا به خوبی ایفا کرده‌اند.

او  با اشاره به اینکه تلاش مسئولان و همکاری بسیار خوب خیرین و نیکوکاران استان زنجان در حوزه خیر و احسان سرآمد است، افزود: به خاطر همکاری مسئولانه اعضای شورای زکات شاهد گفتمان‌سازی خوبی در حوزه زکات هستیم.


صالحی با اشاره به ساماندهی ۵۰ میلیارد تومان زکات در سطح استان زنجان، ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته میزان تحقق برنامه پیش بینی شده در حوزه زکات در شش ماهه امسال قریب به ۱۶۸ درصد بوده است.


مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با تأکید بر اینکه در کنار جمع آوری و هزینه کرد زکات توجه به فرهنگ سازی این فریضه الهی است، گفت: باید تلاش شود این فریضه الهی زکات به عنوان گفتمان غالب در حوزه محرومیت زدایی در سطح جامعه تبدیل شود.


او به موضوع توانمندسازی مناطق روستایی هم تأکید کرد و ادامه داد: از محل مشارکت اهالی روستا‌ها و منابع کمیته امداد اتفاقات خوبی در مناطق روستایی رقم خورده است، اما پیشبرد بهتر این هدف نیازمند همکاری هرچه بیشتر دهیاران و شورا‌های اسلامی در روستا‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.