رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور:

در دوره جنگ سایبری قرار داریم

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: امروز در فضای سایبری در صدد یافتن قلمرویی ملی هستیم.

سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در همایش پدافند سایبری در مشهد گفت: آمریکا می‌خواهد در فضای سایبری  بر دنیا تسلط پیدا کند، اما راهبرد‌های کشور ما راهبردی بومی است.

او افزود: امروز در فضای سایبری از قلمرو ملی خبری نیست و ما در صدد یافتن قلمرویی ملی هستیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور ادامه داد: ایران در هر ثانیه یک حمله‌ی سایبری را پشت سر می‌گذارد، اما این حملات ما را قوی‌تر و محکم‌تر می‌کند.

سردار جلالی با اشاره به اینکه دیگر نباید بگوئیم تهدید سایبری بلکه ما در دوره جنگ سایبری هستیم، بیان کرد: حوادث اخیر سایبری نشان داد این تهدیدات لحظه به لحظه رو به افزایش است و باید خود را در این زمینه به روز رسانی کنیم.

او تصریح کرد: در این جنگ سایبری هوش جوانان ایرانی به کمک ما آمده است به طوری که ۲۳۰ محصول راهبردی در حوزه‌های مختلف دفاع و امنیت سایبری توسط این شرکت‌ها ساخته شده است

سرهنگ جهانشیری رئیس پلیس فتای خراسان رضوی هم در این همایش گفت: مشهد در حوزه جنگ سایبری سرآمد است و ۲۷ هزار دانش آموخته در حوزه‌ آی تی فعال هستند.

او  افزود: اولین پارک علم و فناوری در خراسان در حوزه‌ی فنی و زیر ساختی به کمک ما آمده است و دومین دادسرای تخصصی در حوزه‌ی جرائم سایبری در مشهد فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.