پیگیری اجرای طرح تبدیل خیابان مدرس به پیاده راه

رئیس شورای شهر کرمانشاه از پیگیری اجرای طرح تبدیل خیابان مدرس به پیاده راه خبر داد و گفت : این خیابان قابلیت بالایی برای اجرای این طرح گردشگری دارد و اگر کسبه به خوبی توجیه شوند، اجرای این طرح شدنی است.

پوریا فخری رئیس شورای شهر کرمانشاه با تاکید بر لزوم رونق گردشگری شهر کرمانشاه گفت : متاسفانه برخی مدیران ما در شهرداری تصور می‌کنند که کار شهرداری فقط جمع آوری زباله و رفت و روب شهر است، درحالیکه حوزه کاری شهرداری بسیار گسترده است و حوزه‌هایی مانند گردشگری، اقتصاد شهری و ... را شامل می‌شود.

وی افزود: رونق گردشگری در شهر کرمانشاه در نهایت می‌تواند منجر به افزایش درآمد‌های شهرداری شود و مدیران شهرداری باید در این زمینه ورود کنند.

فخری گفت: یکی از جاذبه‌های گردشگری در شهرها، پیاده راه‌ها هستند و در این زمینه کرمانشاه هم قابلیت‌هایی دارد که باید از آن استفاده کرد.

وی افزود: محدوده خیابان مدرس قابلیت بالایی برای تبدیل شدن به یک پیاده راه دارد و شهرداری باید این طرح را با جدیت دنبال کند و ما نیز پیگیر اجرای آن هستیم.

رئیس شورای شهر کرمانشاه به ماجرای ریزش بخش از تونل قطار شهری کرمانشاه اشاره کرد و افزود: زمانی که بخشی از تونل ریزش کرد و مجبور به بستن خیابان مدرس شدیم، ترافیک این خیابان به محور‌های موازی سوق داده شد و مشکل خاصی پیش نیامد و این ماجرا به خوبی نشان داد که پیاده راه سازی خیابان مدرس شدنی است.

وی افزود: خیابان مدرس محور‌های موازی خوبی دارد که به خوبی می‌توانند ترافیک و تردد این خیابان را پوشش دهند و اجرای این طرح مشکل ترافیکی ایجاد نمی‌کند.

فخری با اشاره به مخالفت برخی کسبه خیابان مدرس با اجرای این طرح گفت: برخی کسبه تصور دارند که با اجرای این طرح یا در طول مدت اجرای آن کسب و کارشان دچار مشکل شود و این درحالی است که اگر این طرح به سرعت اجرایی شود، با اجرایی شدن آن کسب و کار این کسبه رونق چشمگیری پیدا خواهد کرد.

وی افزود: مردم و گردشگران اگر پیاده از این خیابان عبور کنند قطعا تمایل بیشتری برای خرید خواهند داشت و جمعیت بیشتری در مسیر تردد می‌کنند که موجب رونق کسب و کار کسبه این خیابان می‌شود.

رئیس شورای شهر کرمانشاه گفت: به نظر می‌رسد مخالفت کسبه از آن جهت است که به خوبی در زمینه این طرح توجیه نشده اند، وگرنه اجرای این طرح به سود آن‌ها خواهد بود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.