وجود تنها چهار سینما در استان کرمانشاه

رئیس حوزه هنری کرمانشاه با اشاره به وجود تنها چهار سینما در استان کرمانشاه گفت : این استان با دو میلیون نفر جمعیت نیازمند ساخت سینما‌های بیشتری است و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال کلنگ پردیس سینمایی "پیروزی" را زمین بزنیم.

افشین آزادی رئیس حوزه هنری کرمانشاه، با اشاره به وجود چهار سینما در سطح استان گفت: متاسفانه کرمانشاه علی رغم جمعیت دو میلیون نفری خود تنها چهار سینما دارد که آن‌ها هم از استاندارد‌های لازم برخوردار نیستند.

وی افزود: این تعداد سینما در کرمانشاه که به عنوان قطب غرب کشور شناخته می‌شود درحالیست که بر اساس استاندارد‌ها باید به ازای هر ۱۰ هزار نفر یک سالن سینمایی داشته باشیم و این یعنی باید ده‌ها سینمای دیگر در کرمانشاه ساخته شود.

آزادی گفت: متاسفانه از مجموع سینما‌های کشور ۸۰ درصد آن‌ها در تهران و ۱۵ درصد دیگر در چهار استان برخوردار متمرکز شده است و سهم ۲۶ استان دیگر کشور از این تعداد تنها پنج درصد است.

وی با اشاره به نیاز کرمانشاه به ساخت سینما‌های بیشتر از پیگیری شروع ساخت پردیس سینمایی "پیروزی" تا پایان سال خبر داد و افزود: اگر قدری در این زمینه حمایت شویم و ردیف بودجه برای ساخت این سینما اختصاص داده شود، می‌توانیم با مشارکت بخش خصوصی تا پایان سال این مجموعه فرهنگی را کنلگ زنی کنیم.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه با بیان اینکه در سایر کلانشهرها، شهرداری‌ها و شورا‌های شهر نقش فعالی درساخت سینما دارند، گفت: در کرمانشاه حداقل انتظار ما این است که شهرداری در این زمینه نگاه درآمدی نداشته و کمک کند تا هرچه سریعتر سینما پیروزی کلنگ زنی شود.

آزادی اشاره‌ای هم به درآمد‌های سینما‌های استان در سال جاری داشت و افزود: امسال تاکنون بیش از دو میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان بلیت در سینما‌های استان فروخته شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۶ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
عزیزم مردم از بیکاری دارن هلاک می شن آن موقع شما انتظار داری برن سینما
آخرین اخبار