لزوم تأمین نهاده‌های دامی و فروش دام ترکیبی عشایر در استان سمنان

استاندار سمنان با تأکید بر لزوم تأمین نهاده‌های دامی با پرداخت وام و فروش دام عشایر به‌صورت ترکیبی، گفت: سالانه ۷۰ هزار تن نهاده‌های دامی در استان تولید می‌شود.

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان عصر امروز در جلسه شورای عشایری استان سمنان که در سالن یادگار امام (ره) استانداری برگزار شد، با اشاره به نزدیک شدن به فصل پائیز و زمستان و ضرورت تأمین نهاده‌های دامی اظهار کرد: ادارات کل امور عشایری و جهاد کشاورزی برای تأمین نهاده‌های دامی تدبیر کنند.

وی با بیان اینکه سه کارخانه تولید دام در استان سمنان فعال است، عنوان کرد: سالانه قریب به ۷۰ هزار تن نهاده‌های دامی در این کارخانه‌ها تولید می‌شود.

استاندار سمنان با تأکید بر تأمین نهاده‌های دامی در آستانه فصل پائیز و زمستان با پرداخت تسهیلات بانکی به شرکت‌های تعاونی عشایری، گفت: فروش به‌موقع دام عشایر باید با برنامه و به‌صورت ترکیبی برای عشایر این استان انجام شود.

هاشمی با بیان اینکه مشکل نقدینگی و پرداخت تسهیلات به عشایر و همچنین شرکت‌های تعاونی عشایری برطرف شود، افزود: آنچه برای عشایر اولویت دارد، تأمین نهاده‌های دامی و فروش دام به‌صورت ترکیبی است.

وی تحصیل دانش‌آموزان عشایر را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: آموزش و پرورش در این امر اهتمام لازم را داشته باشد.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه عشایر استان تولیدکننده گوشت و لبنیات هستند، تصریح کرد: تأمین بخش اعظمی از گوشت قرمز این استان و کشور برعهده دامداران و عشایر استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۱
سلام تکلیف دامداران که پروانه عشایری ندارن چی میشه نهاده به دامداری که کارت عشایری نداره نمیدن پس این دامداران حتما دامشونو بفروشن تا مسؤلین ازخواب بیدار شن، آمار تمام دامداران رو دارین مثلا از طریق واکسن زدن به گله پس چرا نهاده به این دامداران نمی دین