طالبان به مناسبت سالروز حمله آمریکا بر افغانستان بیانیه صادر کرد

طالبان در بیست و یکمین سالروز حمله آمریکا به افغانستان گفتند افغانستان برای هیچ کشوری تهدید نیست و اجازه سوءاستفاده از خاک آن علیه هیچ کشوری داده نمی‌شود.

طالبان به مناسبت بیست‌و‌یکمین سالروز حمله آمریکا و ناتو بر افغانستان بیانیه صادر کرد.

در این بیانه که از سوی ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان منتشر شده، آمده است: بیست و یک سال پیش، در همین روز (۱۵ میزان/۷ اکتبر) دولت آمریکا بدون کدام مجوز و دلیل منطقی، افغانستان را مورد تهاجم نظامی قرار داد. در نتیجه این یورش ظالمانه، مردم مظلوم و بیچاره ما از یک نظام مشروع و پذیرفته شده محروم و با تکالیف سنگین، شهادت‌ها، زخم‌ها و مهاجرت‌ها مواجه شدند.

در این اعلامه آمده‌است: با گذشت بیست سال، ملت دلیر افغانستان در اثر تلاش‌ها و مبارزه جهادیشان توانستند اشغال را پایان دهند و آزادیشان را دوباره به دست بیاورند. 
طالبان در ادامه این بیانیه مجددا تأکید کرده‌اند که افغانستان برای هیچ کشوری تهدید نیست و نه هم اجازه داده می شود که از خاک ما علیه کشوری سوء استفاده صورت گیرد. اما از سایر کشور ها نیز می‌خواهد که موقف خصمانه در برابر افغانستان نداشته باشند و در برابر امنیت، ثبات و پیشرفت اقتصادی ما موانع ایجاد نکنند.
در این بیانیه آمده که ملت باید در بدل نجات از تجاوز بزرگ و اشغال، شکر خدا را ادا کنند، از استقلال، نظام اسلامی و امنیت موجود قدردانی کنند.
همچنان ذبیح‌الله مجاهد؛ امروز (شنبه، ۱۶ میزان) در محفلی به همین مناسبت طی سخنانی گفته که اتحاد مردم، افغانستان را از اشغال آزاد کرد.
ذبیح‌الله مجاهد، گفته است که اشغالگران از روی نافهمی بر افغانستان تجاوز کردند و روز سیاه را در تاریخ افغانستان رقم زدند.
مجاهد گفته است که هر آنچه باعث از بین‌ رفتن اتحاد مردم شود از آن جلوگیری خواهند کرد.
همچنان شیخ محمد خالد حنفی، سرپرست وزارت امر به‌معروف و نهی از منکر در این مراسم گفت که ما باید با وجود مخالفت‌ها حوصله خود را از دست نداده و به اهداف خود اولویت دهیم.
از سویی هم فاروق اعظم، مشاور وزارت انرژی و آب در این مراسم گفت که آمریکا در افغانستان چنان شکست خورد که تصورش را هم نمی‌کرد.
 
فاروق اعظم گفت که آمریکا با این شکستش ضربه بزرگ فکری خورده است.
روز جمعه هفتم اکتبر (۱۵ میزان) با بیست و یکمین سالروز، حمله نظامی آمریکا به افغانستان مصادف است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.