تظاهرات عراقی‌ها در سومین سالگرد «اعتراضات اکتبر ۲۰۱۹» + فیلم

جمعی از معترضان عراقی از جمله حامیان جریان صدر امروز شنبه بار دیگر به خیابان‌ها آمدند.

در تظاهرات سالروز اعتراضات اکتبر ۲۰۱۹ که قرار است در سه استان عراق برگزار شود، معترضان تشرینی (گروه موسوم به معترضان اکتبر ۲۰۱۹) و در کنار آنان هواداران جریان صدر به خیابان‌ها آمدند.

ساعاتی قبل این گروه‌ها به سمت منطقه سبز بغداد حرکت کردند، ولی در همان ابتدای امر با موانع آهنی و نیرو‌های امنیتی مواجه شدند. آن‌ها پس از پرت کردن موانع به داخل رود دجله، اقدام به سنگ پراکنی به سوی نیرو‌های امنیتی کردند.

مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که دستورالعمل‌های صادره در گذشته بار‌ها بر ضرورت حمایت کامل تظاهرکنندگان مسالمت‌آمیز توسط نیرو‌های امنیتی تأکید کرده است. این در حالی است که این مرکز امروز (شنبه) وجود عناصر نفوذی بین تظاهرات کنندگان عراقی در بغداد را تایید و با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: عناصر نفوذی بین تظاهرات کنندگان حضور دارند که از موتولوف و تفنگ‌های شکار استفاده می‌کنند.

مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق از تظاهرکنندگان خواست افراد نفوذی را برای نیرو‌های امنیتی شناسایی کنند و آن‌ها را فورا به سرویس‌های امنیتی تحویل دهند.

زخمی شدن شماری از نیروهای نظامی و مردم عراق 

مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق گزارش داد: در جریان تظاهرات امروز تاکنون ۱۹ افسر و وابسته به نیرو‌های امنیتی و ۹ غیرنظامی در نتیجه استفاده از کوکتل مولوتف زخمی شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار